עומר הנדסה: התאונה הקטלנית בבסר סיטי בפ"ת - טעות אנוש

יממה קטלנית: הרוג בבניין משרדים בחיפה מנפילה מגובה 6 קומות; הרוג באתר של ב.ס.ר בפתח תקווה בביצוע עומר הנדסה ובנייה מפגיעת ראש מחפץ כבד

שיתוף הכתבה
התאונה הקטלנית בבסר סיטי בפ"ת - טעות אנושהתאונה הקטלנית בבסר סיטי בפ"ת - טעות אנוש

ממשיכים לספור את הנפגעים והרוגים בענף הנדל"ן הישראלי. היום (ג') פועל נוסף מצא את מותו - והפעם נפל מגובה 6 קומות בבניין משרדים ברחוב טשרניחובסקי בחיפה בזמן שעסק בהתקנת חלונות. ממדא נמסר כי החובשים והפראמדיקים שהגיעו לאתר מצאו גבר כבן 50 עם פגיעה רב מערכתית ללא סימני חיים וקבעו את מותו. מדובר בהרוג ה-23 בענף הבנייה מתחילת השנה.  

הבניין בחיפה שבו ארעה התאונה הקטלנית

רק אתמול בערב (ב') דווח על הרוג נוסף בתאונת עבודה באתרי הבנייה - והפעם באתר הבנייה שבו נבנה פרויקט ב.ס.ר סיטי בפתח תקווה בביצוע עומר הנדסה ובנייה. הפועל כבן 40 נפגע מחפץ כבד שנפל עליו באתר הבנייה ברחוב שחם בפתח תקווה, סמוך לציר ז'בוטינסקי. 

ממינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה נמסר, כי במהלך יציקת הבטון התנתק חלק מהשרוול ופגע בעובד, וגרם לתאונה הקטלנית. מפקחי מינהל הבטיחות הגיעו למקום יחד עם המשטרה ופתחו בחקירה והאתר נסגר בצו הפסקת עבודה.

למרבה הטרגדיה, רק לפני כשבועיים באותו אתר בנייה שבו נהרג הפועל הופעלו צעדים "להגברת הבטיחות באתר הבנייה" - הותקנה רשת הגנה ייחודית על השלד שבבנייה. לרשת שמיובאת מסין ע"י עומר הנדסה יש שתי שכבות – הראשונה צפופה מאוד ובאה למנוע אבק ולכלוך, והשנייה היא רשת כבדה יותר המונעת נפילות של חפצים כבדים וכן מעידה של בני אדם. מדובר ברשתות הגנה כפולות שבשימוש ברבי קומות בארה"ב ואירופה כבר מספר שנים לצורך הבטיחות באתר הבנייה, לדברי החברה.

מחברת עומר הנדסה נמסר, כי "החברה מזועזעת וכואבת עד מאד את אובדן חיי האדם שאירע באתר החברה ומשתתפת בצער המשפחה. החברה רואה בקיום הוראות הבטיחות ערך עליון ומקדישה לכך אמצעים רבים והון עתק. עם ההודעה בדבר התאונה, הגיעו בכירי החברה לשטח על מנת להבין את נסיבות האירוע. מתחקיר ראשוני עולה כי התאונה הקשה אירעה עקב טעות אנוש. לצורך הסקת מסקנות, ממתינה הנהלת החברה לתחקיר המלא של מנהל הבטיחות והמשטרה ומשתפת עימם פעולה באופן מלא ככל שיידרש".

פרויקט ב.ס.ר סיטי בפתח תקווה למסחר ומשרדים בעירוב שימושים נבנה על מגרש של כ-27 דונם ויכלול 4 מגדלי משרדים של 28 קומות כל אחד, 4 מרתפי חניות עם כ-2,000 מקומות חניה, ומעליהם מרכז מסחרי "דן טאון" ב-3 קומות מסחריות. את הפרויקט קידמה קבוצת רכישה שארגנה חברת ב.ס.ר ועל הביצוע אחראית כאמור עומר הנדסה . היקף ההשקעה בפרויקט, שכולל את עלות הקרקע ועלות הבנייה, מסתכם ב-1.6 מיליארד שקל.

עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, מסר כי "שנת 2019 מסתמנת כשנת דמים קשה במיוחד בכל קנה מידה, ולמרות הדם הרב שנשפך באתרי הבנייה אין אנו רואים עדיין שהשר חיים כץ ומשרדו עושים מאמצים למנוע את התאונה הבאה. הגיעה העת שמפקחי המשרד יצאו לשטח ויאכפו את חוקי הבטיחות והעבודה. גם עם 18 מפקחים על 15,000 אלף אתרי בנייה ניתן לייצר מדי שנה מאות כתבי אישום כנגד מפרי חוק ולהעביר מסר חד וברור לקבלנים שדם הפועלים אינו הפקר, קבלנים שלא ישמרו על הבטיחות בעבודה ישבו מאחורי סורג ובריח, שם מקומם, אחרת נמשיך ונספור את ארונות המתים של הפועלים".

רשת ההגנה שהותקנה באתר בפתח תקווה


אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תאונות באתרי בנייהענף הנדל"ןב.ס.רעומר הנדסה ובניהמנהל הבטיחות והבריאות במשרד העבודה והרווחהישראל אסל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...