משרד הבינוי והשיכון הודיע: "נשתתף בהוצאות הבטיחות בבנייה"

מנכ"ל המשרד, בני דרייפוס, הודיע כי הצעד ננקט במטרה להפחית את העמסת מרכיב הבטיחות על הצעת המחיר של הקבלן במכרזי המשרד • "העברת מסר לקבלני הבנייה"

שיתוף הכתבה
בני דרייפוסבני דרייפוס

האם הצעד הזה יעזור להתמודדות עם "מכת" תאונות העבודה באתרי הבנייה? משרד הבינוי והשיכון מקדם נוסח מכרזים חדש להפחתת העמסת מרכיב הבטיחות על הצעת המחיר של הקבלן , לפיו המשרד ישתתף בעלות מרכיבי הבטיחות במכרזים ומנגד, הקבלן לא יוכל לתת לרכיב זה הנחה כלשהי. כך בישר לאחרונה מנכ"ל המשרד, בני דרייפוס, בכנס השנתי לתשתיות בשכונות מגורים של משרד הבינוי והשיכון

משמעות הבשורה, לפי אנשי המשרד: "העברת מסר לקבלני הבנייה כי המשרד לא מוכן לזילות בהוצאות הבטיחות ולהפחתה במרכיבי הבטיחות כתלות בתוצאות המכרזים. כידוע, האחריות על הבטיחות באתרי הבנייה הינה תחת סמכותו של מנהל הבטיחות במשרד העבודה, ובסמכות היזם בשטח לדאוג שאתר הבנייה עומד בנספח הבטיחות ובכל הכללים הבטיחות. 

עם זאת, לאור סדר היום הציבורי הוחלט במשרד הבנוי והשיכון, בהובלת אגף בכיר תכנון אסטרטגי ומדיניות, אגף בכיר הנדסה ופיתוח ואגף הפעלת הביצוע, לקיים עבודת מטה מקיפה ומעמיקה בשיתוף כל הגורמים הרלוונטיים, ובהם משרד הביטחון, נתיבי ישראל והתאחדות בוני הארץ, במטרה להציע פתרון שיבטיח כי מרכיב הבטיחות במכרזים יעמוד בסטנדרט הגבוה ביותר.

עם סיום עבודת המטה והמחקר המליצו גורמי המקצוע כי במכרזי בנייה עתידיים שיפרסם משרד הבינוי והשיכון או מי מטעמו, פרק ההשתתפות במרכיב הבטיחות יהיה לא לתמחור, כך שהמחיר הראשוני שנקבע לפרק במכרז יישאר ללא שינוי בהצעת המחיר שיגיש היזם. ההמלצה זאת תצא לפועל בכפוף לאישור ועדת מכרזים במשרד הבינוי והשיכון".

עוד מציינים אנשי המשרד כי ראשיו רואים במהלך זה אבן יסוד בהובלת שמירת הבטיחות באתרי הבנייה, ולכן יבצע מעקב וביקורות בשטח על מנת לוודא כי אכן התשלום שמועבר ליזם יופנה לבטיחות על פי תנאי המכרז.

כיום המשרד הוא אחד משלושת מזמיני עבודות הבנייה הגדולים בישראל, המפרסם מכרזי בניית תשתיות, מוסדות ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים בהיקף של כ-4 מיליארד שקל בשנה. במכרזים הללו קיים פרק בטיחות, כמחויב לפי החוק ולפי דרישות המכרז, המתבסס על המפרט הכללי לעבודות בנייה ("הספר הכחול"). מפרט זה עודכן לאחרונה ביוזמה משותפת של משרד הבינוי והשיכון , משרד הביטחון, נתיבי ישראל והתאחדות בוני הארץ.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , בני דרייפוס, הוסיף: "אני שמח לבשר כי עבודת מטה משותפת של הממשלה עם התאחדות בוני הארץ מניבה פירות לטובת הציבור כולו. משרד הבינוי והשיכון הוא אחר ממזמיני עבודות הבנייה והתשתית הגדולים בישראל, וחלה עלינו האחריות להבטיח רמת בטיחות גבוהה לצד רמת ביצוע מצוינת. מהיום המשרד יגדיר מראש רמת בטיחות נדרשת וישלם עליה על פי מחירון קבוע, זאת בהתאם למפרט הכללי לעבודות בנייה, שעודכן לאחרונה על ידנו בשיתוף גופי נוספים".

נשיא התאחדות בוני הארץ , ראול סרוגו, אמר בכנס: " משרד הבינוי והשיכון מוביל מהפכה שתהפוך את ענף הבנייה בישראל למקצועי יותר, טוב יותר ובטוח יותר. כשברקע תאונות עבודה מזעזעות בענף הבנייה שבהן עובדים שלנו מקפחים את חייהם ונפצעים, מדובר במהלך קריטי הדרוש להבטיח שההשקעה בתחום מניעת התאונות תתאים לצורך האמיתי בכל פרויקט ופרויקט. תקווה שההחלטה הזאת תאומץ על ידי כל מזמיני העבודות בענף הבנייה הישראלי. מדובר בהחלטה מצילת חיים, וחיי כל עובד ועובד, ללא הבדל, הם עולם ומלואו".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןבני דרייפוסראול סרוגותאונות באתרי בנייההתאחדות בוני הארץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...