ליקויי בטיחות: משרד העבודה סגר 27 אתרי בנייה באשדוד ובמודיעין

שכונת "נופים" במודיעין הודממה כולה - 15 אתרי בנייה נסגרו מתוך 15 שנבדקו • משרד העבודה: נמשיך לפעול ביד חזקה מול מי שמזלזל בחיי אדם ומפקיר את הפועלים"

שיתוף הכתבה
אתר בניה אתר בניה

מפקחי הבטיחות במשרד העבודה והרווחה סגרו בשבוע האחרון 27 אתרי בנייה בערים מודיעין ואשדוד בצווי בטיחות מיידיים, עקב ליקוי בטיחות מהותיים - כך הודיע היום המשרד. 

צווי הבטיחות נמסרו ל-27 אתרי בנייה מתוך 30 אתרים שנבדקו, לאחר פעילות אכיפה משולבת של משרד העבודה והרווחה יחד עם המשטרה בשכונות רוויות בנייה בשתי הערים.

השכונה שנבדקה במודיעין, "שכונת נופים", הודממה כולה, לאחר שמפקחי הבטיחות סגרו 15 אתרי בנייה מתוך 15 שנבדקו עקב ליקוי בטיחות מהותיים. האתרים עבדו בניגוד להוראות הבטיחות ובביקורת נמצאו עשרות הפרות שמסכנות את העובדים באתר ואף את הסביבה הציבורית מסביב לאתר. בין היתר נמצאו באתרים: גידורים חסרים בפתחים ובמרפסות, פיגומים שאינם תקינים, חוסר בציוד מגן אישי, ליקויי חשמל מסכני חיים ועוד.

צווי בטיחות (הפסקת עבודה עד לתיקון הליקויים) הוטלו באתרי הבנייה של החברות דונה, שפיר הנדסה, רז ושחף יזמות, אסף גולן חברה לבנייה, שדות הנגב, פסגת האחדות, מירון בניין, ארזי הנגב , מליבו, תאופיק זידאן ואלרוואבי. בשני אתרים של חברת מליבו לא נכח מנהל עבודה במקום על אף שהתבצעו באתר פעולות בנייה מורכבות ומסוכנות. האחד שהה בחופשה בחו"ל והשני היה ביום כיף.

על מנת שאתרי הבנייה יחזרו לעבודה שוטפת, מינהל הבטיחות חייב את הקבלנים בהוראת הבטיחות שנכנסה לתוקפה בחודש האחרון, המחייבת מינוי של עוזר בטיחות למנהל העבודה בכל אתר ששטחו גדול מ-1,000 מ"ר ומבנהו מתנשא מעל 7 קומות, וזאת מאחר שבאף אתר בנייה שנבדק לא נמצא ממונה בטיחות ורמת הבטיחות באתרים היתה ירודה ומסכנת חיים.

אשדוד: 12 אתרים מתוך 15 נסגרו

באשדוד מפקחי הבטיחות סגרו בצווי בטיחות 12 אתרים מתוך 15 אתרים שנבדקו עד לתיקון הליקויים. בין הליקוים שנמצאו: חוסר בגידור בטיחות בגובה, פיגומים לא תקינים, חוסר בציוד מגן אישי, ליקויי חשמל מסכני חיים, היעדר מנהלי עבודה באתר. גם באשדוד לא נמצאו ממוני בטיחות באתרי הבנייה והקבלנים חויבו למנות אחד לאלתר.

האתרים שנסגרו באשדוד הם:
1.       א. ישראלי חברה לבניין, רח' שבי ציון 20
2.       ירון צור, אתר תמ"א 38 , רח' המעפילים 62
3.       יחיאל אבו חברה לבניין בע"מ, מגדלי אימרי
4.       יחיאל אבו חברה לבניין בע"מ, מגדלי מיה
5.       ישן פרויקטים ואחזקות, אתר תמ"א 38 , ז'בוטינסקי 15
6.       אוצר שלי השקעות, סיטי דרים
7.       וגה קסה בע"מ, אתר תמ"א 38 , הדולפין 14
8.       ליילה עבודות בניין ושיפוצים בע"מ, אתר תמ"א 38 , ההסתדרות 16
9.       וויליאפ השקעות בע"מ, ג'ו עמר 4
10.   האחים דוניץ בע"מ, פרויקט אפטאון
11.   י.לרר הנדסה בע"מ, גני ילדים ג'ו עמר
12.   א.ד אשר זגורי בנייה בע"מ, אתר תמ"א 38 , יהודה המכבי 14
 
בנוסף על סגירת האתרים, מ"מ מפקח העבודה הראשי אריק שמילוביץ', זימן בעלי תפקידים בחברות המפעילות את האתרים, לבירור אודות הליקויים שנמצאו. לדברי שמילוביץ', "מבצעי האכיפה הממוקדים שמינהל הבטיחות מוביל, יחד עם רגולטורים נוספים, נועדו להגביר את האכיפה בשטח ולמנוע עבודה מסכנת חיים באתרי בנייה של יזמים וקבלנים רשלנים. רמת הבטיחות הלקויה שאנו מוצאים באתרי בנייה מחייבת אותנו לפעול בכוחות משולבים ובכלים נוספים כדי להביא לשינוי המיוחל. עלינו לנהל את המערכה הזו יחד עם גורמים נוספים כמו הרשויות המקומיות. בשנה החולפת מפקחי מינהל הבטיחות הכפילו את מתן צווי הבטיחות באתרים מסכני חיים ברחבי הארץ כדי למנוע תאונות נוספות. נמשיך לפעול ביד חזקה כלפי כל מי שמזלזל בחיי אדם ומפקיר את הפועלים לגורלם".

המידע אודות הקבלנים המפרים הועבר לרשם הקבלנים במשרד השיכון על מנת להמשיך את הטיפול.
 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד העבודה והרווחהאתר בנייהקבלניםצו הריסהשכונת נופיםאריק שמילוביץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...