רגע אחרי עסקת אפריקה נכסים: מגה אור מוכרת את מרכז מגה לעסקים

המרכז, שבפארק הטכנולוגי החדש במודיעין, נמכר תמורת 470 מיליון שקל • העסקה, שתושלם לאחר אכלוס המרכז כולו, תניב לחברה 150 מיליון שקל רווח לפני מס

שיתוף הכתבה

סיוע במימון עסקת הענק? חברת מגה אור, שרכשה אך לפני כשלושה חודשים את אפריקה נכסים בשיתוף ביג מרכזי קניות , הודיעה היום (ב') על מכירת "מרכז מגה לעסקים" במודיעין – וצפויה לרשום בעקבות כך רווח של 150 מיליון שקל לפני מס. החברה הודיעה כי סיכמה על מכירת כל זכויותיה במקום, תמורת 470 מיליון שקל. זהות הרוכשת לא נמסרה.

מרכז "מגה לעסקים מודיעין" נמצא בפארק הטכנולוגי של מודיעין - אזור תעסוקה הנבנה בימים אלו בצפון-מערב מודיעין, בסמוך ליער בן שמן. מדובר בקרקע על שטח של כ-1,300 דונם, המיועדת לאכלס מפעלים, משרדים, חברות הייטק ותעשייה יצרנית. 

המרכז שבבעלות מגה אור מתפרס על פני שטח בנוי של 48,722 מ"ר, בארבעה מבנים תעשייתיים בשדרות הרכס 21 בפארק. זכויות החברה בנכס כוללות חכירה עד לשנת 2059, עם אופציה להארכת תקופת החכירה ב-49 שנים נוספות. נכון לחודש מרץ האחרון מושכרים במבנים שבבעלות החברה 46,243 מ"ר מתוך 48,072 מ"ר. שומה שנערכה באותו חודש קבעה את שווי הנכס על 295,920,000 שקל.

על פי ההסכם בין מגה אור לחברה הרוכשת, הועברו לחשבונה 47 מיליון שקל כמקדמה. יתרת התשלום, 432 מיליון שקל, תועבר במועד מסירת הנכס – עשרה ימים ממועד קבלת אישור האכלוס או תעודת הגמר לכל שטחי המרכז ומסירת ההחזקה בשטחים אלו לשוכרים.

"יובהר כי עד למועד מסירת החזקה החברה בלבד תהיה זכאית להכנסות שמתקבלות מהמרכז (סך של כמיליון שקל לחודש)", נמסר בהודעת מגה אור לרשות לניירות ערך. "יצוין כי הממכר נקי משעבודים ועל כן תזרים המזומנים הצפוי מהעסקה האמורה יסתכם לסך של 470 מיליון שקל, בניכוי המס הנדרש בסך של כ-60 מיליון שקל. תזרים המזומנים החופשי יסתכם לסך של כ-410 מיליון שקל. נכון למועד הדיווח, רשמה החברה בדו"חותיה הכספיים רווח לפני מס של כ-110 מיליון שקל, ובגין מכירת הנכס עתידה החברה לרשום בדו"חותיה הכספיים רווח נוסף לפני מס בסך של כ-150 מיליון שקל )ולאחר מס - סך של כ-116 מיליון שקל).

כאמור, מגה אור רכשה אך לפני שלושה חודשים את חברת אפריקה נכסים מידי אפריקה ישראל , לצד חברת ביג מרכזי קניות . מגה אור מחזיקה ב-13% ממניות אפריקה נכסים, שאותן רכשה תמורת 318 מיליון שקל. ביג מחזיקה גם היא בשיעור דומה של מניות, ויתר מניות אפריקה כנסים – 74% - מוחזקות כעת בידי הציבור.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמגה אוראיתמר רגבביג מרכזי קניותמרכז מגה לעסקיםאפריקה ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...