בעוד שבועיים נדע: מי יקנה את תחנת מד"א במתחם בזל בתל אביב?

בעוד כשבועיים ייסגר המרכז הכי מעניין כרגע בתל אביב – בצפון הישן של העיר, בסמוך לשדרות נורדאו: מרכז למכירת זכויות העירייה ומגן דוד אדום

שיתוף הכתבה

בעוד כשבועיים ייסגר המרכז הכי מעניין כרגע בתל אביב – בצפון הישן של העיר, בסמוך לשדרות נורדאו: מרכז למכירת זכויות העירייה ומגן דוד אדום בתחנת מד"א שבמתחם בזל בעיר, ברחוב השל"ה פינת רחוב אלקלעי. המכרז, שפורסם לראשונה באפריל 2019, מציע למכירה את הזכויות בקרקע של כ-3.3 דונם, שעליה בנויים כ-3,200 מ"ר - שלוש קומות (קומת קרקע ושתי קומות מעליה) וקומת מרתף.

המכרז למכירת זכויות העירייה ומד"א נועד לאפשר את פינוי המתחם, במטרה לבנות במקומו פרויקט מגורים בן 80-70 דירות, בכפוף להוראות תוכנית רובע 3 של העירייה. המכרז אמור היה להיסגר באמצע החודש הזה, אך העירייה פרסמה את הארכת מועד הגשת ההצעות, עד ל-7.11.

מד"א קנתה את זכויות החכירה על המבנה בשנת 1972, ל-49 שנים – משמע עד לחודש מרץ 2021, ובידיה אופציה להארכת תקופת החכירה ב-49 שנים נוספות. תמורת זכויות החכירה הזאת, כך על פי המכרז, ישלם הזוכה 51 מיליון שקלים. עבור זכויות הבעלות על הקרקע, הנמצאות בידי העירייה, יציע כל משתתף במכרז הצעה נפרדת. הזוכה במכרז ישלם את הסכום לעירייה, בניכוי הסכום שישלם עבור זכויותיה של מד"א.

עוד נקבע בהוראות המכרז כי "הזוכה יהיה מחויב להרוס את המבנים הקיימים בחלקה, ולבצע ולהשלים את הבנייה בחלקה בהתאם למותר על פי התב"ע. העברת הממכר על שם הזוכה בלשכת רישום המקרקעין תתאפשר רק לאחר ובכפוף להשלמת הבנייה כאמור. החזקה בממכר תימסר לזוכה במכרז, בכפוף לקיום התחייבויותיו על פי חוזה המכר, בחלוף 18 חודשים מיום חתימת חוזה המכר בינו לבין העירייה ומד"א; אולם העירייה ומד"א יהיו רשאיות להקדים את מועד המסירה".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בעלי קרקעותלשכת רישום מקרקעיןעיריית תל אביבתחנת מד"א
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...