הצרה החדשה של חריש: עודף ההיצע מושך אל העיר "קבוצות שוליים"

ירידת המחירים קורצת למתעניינים לא רצויים מבחינת התושבים, בהם אנשי חסידות תולדות אהרון • יזם בכיר מודה: "נעשתה פנייה אלינו מהחסידות – וסירבנו"

שיתוף הכתבה

האם "גורמים מפוקפקים" - ואפילו קיצוניים - חודרים אט-אט לחריש, על רקע ההיצע הרב וירידת המחירים המתמשכת? פרסומים שונים מעלים את חששם של תושבי העיר מהגעתן של קבוצות שוליים לעיר, בעקבות המציאות הנדל"נית שנוצרה בה והעובדה כי המחירים בה נמוכים יחסית.

כידוע, העיר חריש נמצאת בתנופת בנייה גדולה בשנים האחרונות, אך מתמודדת במקביל עם בעיות רבות הקשורות בגדילתה המואצת. לא מעט תאונות קשות התרחשו באתרי בנייה ברחבי העיר בשנה האחרונה, התושבים מתמודדים עם בעיות תחבורה קשות ומתלוננים על תכנון לקוי. כעת מצטרף לצרות אלו גם החשש של התושבים מפני הגעתן של קבוצות שוליים שונות, ביניהן חסידות תולדות אהרון – בעיקר על רקע כוונת אחת החברות הבונות בחריש למכור 120 דירות לאנשי החסידות במרכז העיר.

משיחות שערכנו עם גורמים שונים המעורים בנעשה בעיר, מתברר שישנה תכונה רבה סביב עניין זה בחריש, וכי הוא מעסיק לא מעט אנשים – בהם גם אנשי נדל"ן מנוסים הפועלים שנים רבות בעיר. כך לדוגמה, הודה בפנינו אחד היזמים הבכירים שבונה בחריש, כי נעשתה בעבר פנייה אל החברה מצד אנשי חסידות תולדות אהרון, בבקשה למכור לאנשיה נכסים בעיר. החברה סירבה לכך, מתוך רצונה שלא למכור את נכסיה לעמותות או לקבוצות שונות, אלא אך ורק לציבור הרחב, ובשוק החופשי. גורמים במשרד השיכון כבר אמרו בעבר למרכז הנדל"ן כי המחירים הנמוכים בעיר מושכים אליה "גורמים מפוקפקים".

ככלל, הנטייה בעיר היא לא לדבר על הנושא באופן גלוי. גורמים שונים, ובהם גם מתווכי נדל"ן המכירים היטב את הנעשה בחריש, סירבו להתראיין אך אישרו כי מדובר בנושא בוער – והדגישו כי חשוב לעסוק בו בעת הזאת, כדי למנוע כניסה של גורמים קיצוניים אשר עשויים להפר את האיזון הקיים, לדבריהם.

כזכור, העיר חריש יועדה במקור לציבור החרדי, אך בעקבות מאבק ציבורי מתמשך נקבע בסופו של דבר, על ידי המועצה הארצית לעררים של משרד הפנים, כי העיר לא תשווק כעיר בעלת צביון חרדי, וכיום זו עיר המשלבת תושבים ממגזרים שונים. כיום מתגוררים בעיר כ-14 אלף איש, אך היא צפויה לגדות משמעותית: בשנת 2016 אושרה תוכנית המתאר חריש/3, שמטרתה להפוך את חריש לעיר בת 100 אלף תושבים.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המגזר החרדיתאונות באתרי בנייההעיר חרישמתווך נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...