מעבר אחרון של צה"ל לנגב? נחנך מבנה ראשון בקריית התקשוב בב"ש

בימים שבהם פינוי שדה דב – שעליו מתבסס עיקר פרויקט העברת בסיסי צה"ל לדרום – לא ודאי, חנכו העירייה ומשרד הביטחון את המבנה הראשון • טקס החנוכה האחרון?

שיתוף הכתבה
מעבר אחרון של צה"ל לנגב? נחנך מבנה ראשון בקריית התקשוב בב"שמעבר אחרון של צה"ל לנגב? נחנך מבנה ראשון בקריית התקשוב בב"ש

בטקס חגיגי אך צנוע חנכו אתמול (ד') עיריית באר שבע ומשרד הביטחון את המבנה הראשון בקריית התקשוב החדשה שנבנית בימים אלו בבאר שבע. הקריה תשתרע על פני 180 דונם ותכיל כ-150 אלף מ"ר בנוי, המיועדים לקלוט כ-5,000 חיילים – אך ייתכן מאוד כי זהו טקס החנוכה האחרון שיתקיים במסגרת פרויקט המעבר של בסיסי צה"ל לדרום, על רקע אי הוודאות הקיימת בכל הנוגע לפינוי שדה התעופה שדה דב בתל אביב.

כידוע, פרויקט "מנהל המעבר דרומה" – שבמסגרתו מתוכננים לעבור לדרום כ-35 אלף חיילי צה"ל, במסגרת העתקת בסיסי הצבא לנגב – בנוי בחלקים גדולים ממנו על התקציב שיתקבל מפינוי ומשיווק הקרקעות בשדה דב. מאחר שפינוי השדה, שנקבע לתחילת השבוע הקרוב, ב-1.7, כלל לא ודאי לפי שעה, גם המשך התקדמותו של פרויקט מעבר צה"ל לנגב מוטל בספק.

"מנהל המעבר דרומה" הוא מהלך רחב היקף שכלל גם את הקמת עיר הבה"דים הידועה בסמוך לירוחם. הצפי של ראשי הפרויקט הוא, כאמור, הגעה של כ-35 אלף חיילים לדרום הארץ – כפול מהמשרתים כיום באזור. ההערכות הן שתרומתו של המהלך לנגב תתבטא בתל"ג של 6 מיליארד שקל. 

אל קריית התקשוב בבאר שבע , אמורות לעבור היחידות הטכנולוגיות של אגף התקשוב וההגנה, והיחידה הטכנולוגית של חיל האוויר אופק, שבסיסיהן נמצאים כיום במרכז הארץ – וכך לפנות שטח נדל"ני יקר. גם מטה פיקוד דרום יעבור במסגרת התוכנית לקריית התקשוב, ממקומו הנוכחי בעיר העתיקה בבאר שבע, ובמקומו תקום המכללה הבאר שבעית לעיצוב ואדריכלות, ולצידה שטחי תיירות.

קריית התקשוב נבנית על ידי החברות שיכון ובינוי ואפריקה ישראל, על בסיס זכיינות של 25 שנים, בעלות מוערכת של 7 מיליארד שקל. היא תאופיין כ"בסיס חכם" הכוללת תשתיות מתקדמות ויעילות אנרגטית, בשילוב תהליכים מתקדמים ליצירת אקו-סיסטם טכנולוגי במטרופולין באר שבע, ובתוכם משרדי הממשלה, העירייה, אוניברסיטה ותעשייה מקומית. הקריה נמצאת בסמוך לפארק ההייטק "גב ים נגב", לתחנת הרכבת באר שבע צפון, לאוניברסיטת בן גוריון ולבית החולים סורוקה.

באירוע החנוכה של המבנה הראשון בקריית התקשוב השתתפו רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע, תא"ל (במיל.) איציק כהן, ראש מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, פרופ' דניאל חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' דן בלומברג, סגן הנשיא לפיתוח אזורי ותעשייתי האוניברסיטה, דוד ברקת, סגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה, רועי צוובנר, מנכ"ל גב ים נגב ואל"מ יעל גרוסמן, ראש מחלקת עתי"ד.

תא"ל (במיל.) איציק כהן אמר באירוע: "לצורך הקמת הקריה אנו מעבירים תשתיות טכנולוגיות חדשניות ויוצרים קמפוס חכם שישרת אלפי חיילים ממיטב היחידות הטכנולוגיות המתקדמות בצה"ל. זו תשתית שיש בכוחה לחזק את היכולות המבצעיות של צה"ל. לצד אלו אנחנו גם מביאים לשיתופי פעולה שיהפכו את הנגב לבירת הסייבר של ישראל - אקו סיסטם של אקדמיה, עירייה, תעשייה וצבא".

ראש עיריית באר שבע דנילוביץ' הוסיף: "היום הזה יירשם כרגע מכונן בהיסטוריה של ישראל. המדינה שלנו החלה, באופן מעשי, בביצוע ההחלטה הדרמטית שהופכת את העיר באר שבע למרכז ידע בינלאומי. הידע העשיר, הטכנולוגיה פורצת הדרך וההון האנושי האיכותי ביותר בעולם מתרכזים בנגב. החיבור בין קריית התקשוב, מערך הסייבר הלאומי, יחידות העילית של המודיעין, פארק ההייטק, רובע החדשנות, אוניברסיטת בן גוריון והמרכז הרפואי סורוקה ייצור פריצות דרך טכנולוגיות, תגליות מדעיות ותשתית כלכלית עולמית. מכאן יבריקו המוחות הקודחים ויצאו הרעיונות, שישנו את המציאות של האנושות ויעצבו את העתיד של העולם כולו".

כעת נותר להמתין ולראות אם טקס החנוכה בקריית התקשוב, שלהקמתה משמעות לא מעטה עבור תושבי באר שבע והדרום כולו, יהיה רק חלק ברצף המהלכים במסגרת פרויקט "מנהל המעבר דרומה" – או שזה יהיה אקורד הסיום הצורם שלו, בהיעדר תקציב לקיומו בהמשך.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רוביק דנילוביץ'איציק כהןעיריית באר שבע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...