עיר פשע? מבין הערים הגדולות – תושבי נתניה מרגישים הכי בטוחים

סקר שנתי שביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראה כי 84.4% מהנתנייתים חשים בטוחים ללכת לבדם בשכונת מגוריהם בלילה • בבאר שבע חשים התושבים הכי פחות בטוח

שיתוף הכתבה
קרדיט Depositphotosקרדיט Depositphotos

רבים רואים בה עיר מסוכנת, ישנם גם כאלו שמגדירים אותה כבירת הפשע של ישראל – אבל אם תשאלו את תושבי נתניה, מבחינתם זו עיר בטוחה מאוד. למעשה, בבדיקה הנוגעת לכלל הערים הגדולות בישראל (200 אלף תושבים ויותר) דורגה נתניה ראשונה. הנתונים הללו ללא ספק מנתצים תדמית מסוימת בנוגע לחוויית המגורים בעיר.

הנתונים הנוגעים לביטחון האישי של תושבי מדינת ישראל נאספים על ידי אנשי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במסגרת סקר שנתי שהם עורכים באופן קבוע, מאז 2014. בסקר נבדקו תחושת הביטחון האישי והיקף ההיפגעות מעבירות מסוגים שונים, בקרב האוכלוסייה הקבועה של מדינת ישראל, בגיל 20 ומעלה. נתוני הסקר נאספו מאוקטובר 2017 עד ספטמבר 2018.

על פי נתונים אלו, מבין הערים הגדולות נתניה ניצבת ראשונה, כאמור, עם 84.4% אחוזים מהתושבים אשר העידו כי הם מרגישים בטוחים ללכת לבד באזור מגוריהם בשעות החשכה, במידה רבה או במידה רבה מאוד. ראשון לציון מדורגת שנייה, עם 83.9%, ולאחר מכן ירושלים עם 83.4%. באר שבע דורגה אחרונה בדירוג זה, עם 73.5% בלבד מהתושבים אשר מעידים כי הם מרגישים בטוחים במידה רבה או רבה מאוד. 

בראייה כללית 84.4% מהנשאלים (שיעור זהה לזה של העיר נתניה) העידו שהם חשים בטוחים ללכת לבד באזור מגוריהם, אך ההבדלים בין הגברים לנשים גדולים למדי: 91.2% מהגברים ו-77.7% בלבד מהנשים.

נתון מעניין נוסף שעלה מהסקר שביצעה הלמ"ס נוגע לעבירות הקשורות לדירות. על פי תוצאות הסקר, כ-156 אלף משקי בית נפגעו מעבירת גניבת רכוש מהדירה או מחוצה לה, או מניסיון פריצה לדירה ללא גנבה. גם כאן מוזכרת באר שבע בהקשר שלילי: זו העיר שבה שיעור העבירות הקשורות בדירות התושבים הוא הגבוה ביותר: ל-11.5% ממשקי הבית בבאר שבע פרצו או גנבו דבר מה מדירת המגורים, על פי נתוני הסקר.


אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהעיריית נתניהתושבי נתניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...