פלג דודוביץ: "מי שיש לו חסם אמון - קשה לו לקנות גם בפתח תקווה"

חברת Investmart מספקת פלטפורמה לרכישת דירות חדשות מסביב לעולם. בפודקאסט "מגדל בבל" מסביר היזם למה מדובר בסיכון מחושב

שיתוף הכתבה
פלג דודוביץ - פודקאסט לאנשי הנדל"ןפלג דודוביץ - פודקאסט לאנשי הנדל"ן

חושבים לקנות דירה להשקעה ? חברת Investmart של פלג דודוביץ מציעה לכם להסתכל מתוך המסך הקטן של הסלולר או המחשב על מגוון האפשרויות בעולם הרחב, ועם אפשרות גם לקנות את הדירה שאהבתם בלחיצת כפתור. נראה מוזר ואפילו שרלטני משהו? "בדיוק להפך", מסביר דודוביץ בשיחה לפודקאסט "מגדל בבל", "אנחנו יוצרים מהלך שקוף ונוח, בלי להלחיץ את המשקיע בחדר סגור, כי  מי יודע מה נאמר שם. קח את הזמן, תסתכל על רשימת נכסים, ותקבל החלטה. בדיוק כמו המהפכה של אי-ביי, כך יהיה גם בשוק הנדל"ן".

חברת Investmart היא פלטרפומה שמציעה מבחר של דירות בחו"ל, יד ראשונה בלבד, בלחיצת כפתור, החל מ-280 אלף שקל ועוד 1.5 מיליון שקל ויותר. לפי מודל הרווח של החברה, היא גוזרת עמלה של 5% מהקונה בלבד ("אבל אתה גם יכול לגלות שמחיר המחירון שלנו לא פעם יותר נמוך ממה שאתה תקבל בשוק. אנחנו קבוצת רוכשים ויכולים לקבל הנחת כמות. גם תנאי התשלום שלנו יכולים להיות יותר נמוכים, וכל המטרה להיות שקופים וגלויים. אני חייב שכל עיסקה תהיה מצוינת ושכל לקוח יהיה מרוצה").

- דירה באינטרנט, זה לא מוקדם מדי?

"פיצה, נהג מונית או מכונת כביסה אנחנו מזמינים בקלות באינטרנט. שוק המוצרים והסחורות הפך לגלובלי, אבל לפני 15 שנה גם על זה הרמנו גבה. אנחנו מציעים רק דירות יד ראשונה, בפרויקטים שגם ככה נמצאים בבנייה ואתה ממילא רואה רק מפרט ותשריט. אתה בסה"כ צריך לסמוך על היזם, שמציג רשת הגנות ובטחונות כי גם במדינות הללו יש חוקי מכר, ועלינו כפלטפורמה".

[quote]

- רק שאנחנו מדברים על דירה באינטרנט בוורשה, לא באם המושבות בפ"ת.

"לכן אנחנו עובדים על חינוך שוק. אנחנו מספקים רמות אדירות של ידע על הפרויקט, על היזם ועל השוק, מהשניה הראשונה שאתה נכנס. השקיפות תעבוד לטובתנו, למרות שהיא אתגרית בשלב הזה. בעולם של 2019 לאנשים מאוד קל לבדוק. העיר ורשה נמצאת במרחק 3 שעות טיסה ו-80 יורו כרטיס, ואפשר להצליב את המידע על כל פרויקט וכל יזם מול 50 מקורות. מי שיש לו חסם אמון יהיה קשה לו לקנות גם בפתח תקווה. מי שיש לו אמון בסיסי ויודע לזהות הזדמנויות, ופה בארץ כבר אין הזדמנויות, יש לו אתר שמתכלל לו הכל. אנחנו מציעים לו את כל העולם והמשקיע יבחר. משום מה, זה נהיה טריוואילי שאנשים משקיעים במניות על בסיס תחושות בטן. בנדל"ן, שהרבה יותר קרוב לליבנו, אנשים מפחדים להשקיע מרחוק".

- בנדל"ן אין לנו את רשות ניירות ערך שלפחות מפקחת מלמעלה.

"רשות ניי"ע נותנת מידע. תיאורטית היא יכולה לאשר תשקיף למגדלים על הירח. היא לא מכוונת אותך להשקעה טובה, אלא להשקעה מיודעת. אנחנו הולכים על שוק המגורים, בפרויקטים מובילים של היזמים הכי מובילים, עם בטחונות דומים לחוק מכר, עם חשבונות נאמנות. כמו שאתה מכיר את היזמים המובילים בפתח תקווה או בנהריה, אנחנו נכיר לך את היזמים המובילים בשטרסבורג או בוורשה. למה לחסום לך את שדה הראייה? השוק גלובלי ואנחנו רק מנגישים את העיסקה".

- בשוק המניות לפחות אפשר להיפטר מהמניות ולחתוך הפסד. דירה היא נכס הרבה פחות סחיר.

"אני חושב ששוק הדיור הולך להרבה יותר מונגש גם לקונים וגם למוכרים. הקצב ילך וישתפר ותוכל לראות באינטרנט גם עסקאות יד שנייה. ועם זאת, ברור שזו לא עיסקה שמתאימה לכולם והיא מיועדת לאנשים שמבינים שהאלטרנטיבה להשקעה בארץ היא זעומה. האפיקים האחרים שמוצעים להם בדרך כלל מסוכנים יותר, וכוללים כניסה לרובד היזמי".

דודוביץ למד משפטים וראיית חשבון ואת ההתמחות במשפטים עשה בבית משפט עליון.

- איך משם הגעת למכירת חלומות?

"את הרקע היזמי קיבלתי מהבית. לאבי (דורי דוידוביץ) יש חברה גדולה ליזמות נדל"ן והיום זו חברה לאנרגיה מתחדשת (דוראל). בג'וגינג, כשהלכנו בטיילת, ספגתי את היזמות. הלימודים רק פתחו לי את החשיבה, ויחד עם חיבה לטכנולוגיה הם בנו לי את היזמות. העתיד הזה של לקנות נדל"ן באינטרנט הולך להיות בעוד 5-6 שנים אולד סקול".

- אתה מכין את עצמך ליום שמישהו יתקשר ויאמר שהוא אכל אותה? שהדירה שמכרת לו עומדת ריקה?

"למרבה המזל עוד לא נחשפנו לתרחישים הללו. אני לוקח את זה בחשבון, אבל קל לי להתמודד עם זה כשאני אומר את כל האמת. אני לא מורח בסיפורים. קל יותר לפתות אנשים כשאתה לא אומר את כל האמת. אנחנו לא שם. המשקיע מקבל את ההחלטה ואנחנו משקפים לו הכל, וצריך לומר שגם ההפסדים הם לא אסטרונומיים. זה לא פרויקטים יזמיים. אתה תשלם חודש חודשיים, ואם תרצה תמכור את הדירה. מקסימום במקום אלף דולר תשואה, תקבל 850 דולר".  

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פלג דודוביץהשקעה בנדל"ן בחו"למגדל בבלAspen Real Eastate Investments B.V
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...