האקונומיסט אופטימי: חוזה עליית מחירים של 2.3% עד יוני 2020

על פי התחזית השנתית המעודכנת של השבועון הלונדוני, העלייה תורגש בכל המדינות העשירות – למעט באיטליה • האופטימיות – "הודות לריבית הנמוכה ולאשראי הרחב"

שיתוף הכתבה
האקונומיסט אופטימי: חוזה עליית מחירים של 2.3% עד יוני 2020האקונומיסט אופטימי: חוזה עליית מחירים של 2.3% עד יוני 2020

השבועון הלונדוני הנחשב 'האקונומיסט' צופה עליית מחירים בשוק הדירות העולמי לאורך השנה הקרובה. על פי מודל חיזוי מיוחד שיצרו אנשי השבועון, צפויים מחירי הדירות בעשר המדינות העשירות בעולם לעלות ב-2.3% עד יוני 2020. המדינה המובילה, על פי מודל החיזוי, תהיה אירלנד עם עלייה של 6.5%. אחריה מדורגת ספרד עם עלייה של 5.2%. היחידה שהמודל צופה בה דווקא ירידה במחירי הדירות היא איטליה, עם 1.6%-.

בפרסום מודל החיזוי עוסקים אנשי האקונומיסט במצב השווקים הנוכחי, בעיקר אלו של אוסטרליה (שחוותה ירידה של 8% במחירי הנדל"ן למגורים), בריטניה, קנדה וניו זילנד – שווקים המאותתים על מיתון מסוים וכיוון המצביע מטה. בכל ארבע המדינות הללו המודל צופה עלייה, גם אם מתונה (בניו זילנד, למשל – 0.2% בלבד), ובהתאם לכך אינו מצביע על המשך מגמת הירידות. למעשה, על פי המודל המחירים העולמיים של הנדל"ן למגורים כבר הגיעו בחזרה לשיאים שהיו טרם המשבר הגדול של 2008, ואף עברו אותם במקומות רבים.

מודל החיזוי המיוחד מסתמך על התנאים המאקרו-כלכליים במדינות הנבדקות, על היסודות המרכזיים של השוק המקומי ועל בחינה היסטורית של מחירי הבתים בעשר המדינות הללו. על סמך זה, הוא קובע את התחזית בכל מדינה ל-18 חודשים קדימה. כאן ניתן לראות את התנהגות מודל החיזוי עד היום, ביחס לעליית המחירים בפועל:

 

כאמור, המודל חוזה – בטווח של שנה קדימה – עליית מחירים כללית בשוק הנדל"ן למגורים. על פי מנסחי הדו"ח המפרט על תוצאות מודל החיזוי, הגורמים לאופטימיות הם בעיקר המדיניות המתמשכת של ריבית בשיעור נמוך ברוב המדינות, והאשראי הרחב.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מודל כלכלישוק הנדל"ןהאקונומיסטשוק הדירות העולמיהשוק המקומי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...