הממשלה תומכת ביוזמת משרד המשפטים: פועלת לביטול רישיון התיווך

רוה"מ הגיש לממשלה את "ספר הפחתת הנטל הרגולטורי השנתי", ובו יותר מ-50 דרישות שיבוטלו או יופחתו • אחת מהן – ביטול הדרישה לבחינה ורישיון למתווכי מקרקעין

שיתוף הכתבה

הממשלה תומכת בהצעת משרד המשפטים – ומתכוונת לבטל את הדרישה לבחינה ולרישיון כתנאי לעיסוק במקצוע תיווך המקרקעין: כחודש לאחר הפרסום לפיו משרד המשפטים בוחן לבטל את רישיון התיווך, במסגרת אסדרת המקצוע וטיוב הרגולציה בנוגע לפעילות רשם המתווכים, מוצג בספר השנתי להפחתת הנטל הרגולטורי הסעיף הזה בדיוק.

הספר, שהוגש אתמול (א') לממשלה על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כולל תוכניות לבחינת הרגולציה מטעם 12 משרדים ו-3 רשויות, שבמסגרתן נבחנו כ-40 רישיונות והיתרים, 10 תהליכי ייצוא ויבוא ורישומים של 13 מקצועות. הספר כולל ביטול או הפחתה של יותר מ-50 דרישות שונות, וביניהן גם אותו ביטול של הצורך ברישיון ובבחינה כדי להיות מתווך.

המשמעות היא, כמובן, שכל אדם בישראל יוכל להיות מתווך, וכי לא יופעלו סנקציות נגד מתווכים סוררים. לשכת מתווכי הנדל"ן בישראל כבר יצאה במחאה נגד העניין, בטענה ל"חיסול מקצוע התיווך", ומנכ"לית רשת התיווך אנגלו סכסון , ליליה נחמן, אמרה בפודקאסט "מגדל בבל" של מרכז הנדל"ן לפני כשבועיים כי היא "לא מצליחה להבין מה עומד מאחורי ההמלצה הזו". האזינו:

באותה ישיבת ממשלה שהתקיימה אתמול ועסקה בנטל הרגולטורי בישראל, טען שר העלייה והקליטה, ושר הבינוי והשיכון לשעבר, יואב גלנט, כי אחת הבעיות הגדולות מבחינה זו נמצאת ברשות מקרקעי ישראל. בסופה של הישיבה, גלנט מונה להיות הגורם האחראי לרפורמה שתפחית את הרגולציה ברשות מקרקעי ישראל, אותה רשות שנלקחה ממשרד השיכון לטובת משרד האוצר כשהוא הפך לשר שיכון לפני ארבע שנים.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד המשפטיםראש הממשלה בנימין נתניהוהממשלה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...