הוועדה המקומית תל אביב אישרה: מגדל רוטשילד 10 - עד 37 קומות

המגדל, בבעלות חברת תדהר וקבוצת וייס, יקום בשטח תוכנית המע"ר של שדרות רוטשילד, במתחם המיועד לשימור • על פי התכנון, יפעל בו מלון ריץ' קרלטון

שיתוף הכתבה
הדמיית מגדל רוטשילד 10 ת"אהדמיית מגדל רוטשילד 10 ת"א

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב ומסיפה זכויות בנייה למגדל רוטשילד 10 המסקרן שבשדרות רוטשילד בעיר: על פי החלטת הוועדה, המגדל המתוכנן לקום במקום יוכל להגיע לגובה של 162 מטרים, ולכלול 37 קומות – בניגוד להחלטה המקורית אשר הגבילה את הבינוי ל-28 קומות לכל היותר. 

המגדל, שייבנה במשותף על ידי החברות תדהר ופנדום (מקבוצת וייס), הוא חלק ממתחם שימור שנמצא בין הרחובות לילינבלום, הרצל ושדרות רוטשילד. במקום חמישה מבנים ישנים, מהראשונים שהוקמו בעיר, המשתייכים למרכז העסקים העירוני ההיסטורי (מע"ר) שפעל באזור, ובמסגרת התוכנית יידרשו החברות לבצע שימור של המבנים, לצד בניית המגדל המדובר. בין המבנים המיועדים לשימור נמצא גם המבנה שבו פעלה מסעדת רוטשילד 12 הידועה של קבוצת R2M. 

[quote]

בסך הכול חולש המתחם על פני שטח של 3,283 מ"ר. על פי התוכנית שאושרה לאחרונה, בתוספת השינויים ותוספות הבנייה, יכלול המתחם 15,450 מ"ר של שטחי מלונאות – ובהם 110 חדרי מלון לכל הפחות, 12,900 מ"ר שטחי מגורים ו-2,500 מ"ר המיועדים לשימור, שמתוכם 1,550 מ"ר ייועדו למסחר. סך כל שטחי הבנייה הכלולים בתוכנית המעודכנת עומד על 44,650 מ"ר, לעומת כ-38,300 מ"ר בתוכנית המקורית. עוד כוללת התוכנית המעודכנת התייחסות לשטח המרפסות בפרויקט, וכן מתן אפשרות לתכנון בריכות פרטיות בקומות המגורים המיוחדות בו. 

הפרויקט ישלב בין בנייה חדשה, סביב המבנים המיועדים לשימור – לבין שימור המבנים ההיסטוריים, תוך יצירת מתחם בילוי פתוח בחצר המשותפת לחמשת המבנים והקמת לובי גדול בקומת הקרקע של המגדל, שיהיה פתוח לציבור הרחב. 

בדברי התיאור של התוכנית נכתב כי "במהלך השנים התרחבו והשתנו מוקדי התעסוקה בתל-אביב-יפו, והתפרסו לאזורים חדשים, אך המוקדים האחרים, כדוגמת המע"ר ההיסטורי בשדרות רוטשילד,  נשארו ואף גדלו. על פי החזון העירוני שבא לידי ביטוי בתוכנית האסטרטגית, שדרות רוטשילד ימשיכו להתפתח כ'שדרת עסקים מטרופולינית', תוך ניצול מאפייני השטח הייחודיים לשדרה.

פוטנציאל המגרשים המתאימים לבניית מגדלים במע"ר ההיסטורי מוגבל, ולכן ישנה חשיבות מרובה בשמירה על פוטנציאל זה. על מנת לשמור על תפקוד המע"ר ההיסטורי ועל הדומיננטיות שלו בתחום הפיננסי, יש לשמור על עתודות שטחים לתעסוקה ועל תמהיל שימושים שלא יפגע באיזון שבין אזור תעסוקה, בילוי ומגורים".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביבזכויות בנייהקבוצת תדהרקבוצת וייסמ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...