כל מה שצריך לדעת על פינוי דירה - המדריך השלם לשנת 2024

כל מה שצריך לדעת על פינוי דירה - בשוק תמצאו שירותים רבים, כיצד תדעו במה לבחור? כך תמצאו את השירות הנכון עבורכם בכל הנוגע לפינוי דירה

שיתוף הכתבה
כל מה שצריך לדעת על פינוי דירה כל מה שצריך לדעת על פינוי דירה

פינוי דירות מתייחס למגוון רחב של שירותים ופעולות, הנובעים מצרכים שונים ולמטרות מגוונות. בניגוד להובלת דירה, בה התכולה של הבית מועברת לנכס אחר, פינוי דירה הוא מקרה בו אין ללקוח צורך בתכולת הדירה, וברצונו לפנות את החפצים שבתוכה.

תחום פינוי דירות מאפשר לכל אחד להוציא ולפנות חפצים מדירת מגורים (או בית עסק). ברוב המקרים, הצורך בגיוס בעל מקצוע בתחום פינוי דירות נובע מהיקף החפצים, חומרת הלכלוך וההזנחה, וחוסר הזמן של הלקוח. פינוי דירה באופן עצמאי צורך זמן רב וטרחה רבה, ולעתים אף מדובר במשימה בלתי אפשרית ללא שימוש במנוף או אמצעים מיוחדים.

לעתים מדובר גם על נטל רגשי, כמו במקרה של דירה של בן משפחה אהוב שנפטר, והוחלט לפנות את הדירה שלו. משימה שכזו עשויה להוות מעמסה כבדה, מה שמוביל רבים לשכור את שירותיהם של מפני דירות.

פינוי תכולת דירה

פינוי תכולת דירה כולל הוצאה של כל החפצים מבית\חלל כלשהו (מחסן, מקלט).

בעבודה מול חברה מקצועית לפינוי דירות, יש לדרוש ייעוץ מקצועי של נציג מטעם החברה המגיע לנכס הדרוש פינוי, על מנת להעריך את היקף העבודה, מטרת הפינוי והתכנית לפינוי. בנוסף, ניתנת גם הצעת מחיר על מתן השירות.

לאחר מכן, מגיע שלב הליכי מיון וארגון לפני פינוי. החברות המובילות בענף פועלות על פי תכניות עבודה מסודות למיון הפריטים המיועדים לפינוי, סידורם על פי תכנית עבודה לסילוקם לאתרי פסולת מתאימים, וסימון הפריטים המיועדים לפינוי (על מנת למנוע בלבול או אי הבנה).

בעזרת תכנית פינוי מסודרת, ניתן להוציא חפצים ופריטים מהנכס. על התכנית לכלול גם את אתרי היעד של החפצים השונים ואת האמצעים הנדרשים לטובת הפינוי, ביניהם ציוד טכני לעבודות פירוק, מכולות איסוף, משאיות פינוי, מנופים, קרטונים וניילונים עמודים לטובת ההוצאה והפינוי של החפצים השונים.

ישנן חברות פינוי אשר מציעות שירותים נלווים לאחר הפינוי- צביעת קירות, תיקון חלונות, הדברה, ניקוי יסודי ואפילו שבירת קירות פנימיים, הוצאת מרצפות וכד'.

במקרים רבים, הדירה המפונה גם סובלת מהזנחה רבה, אשר מצריכה ניקיון יסודי לאחר הפינוי. חברות רבות של פינוי דירות מספקות שירות פינוי דירה וניקיון. כאשר מדובר בדירות נטושות, לעתים תמצאו לשלשות יונים, מזיקים וכל הבא ליד- כאשר חלק מאחריות החברה היא לנקות, להדביר ולמגר את המזיקים, על מנת להביא את הדירה למצב נקי וראוי לאכלוס.

שירותי פינוי תכולת דירה יכולים לנבוע ממגוון סיבות:

1. מעבר דירה- מקרים בהם משפחה עוברת דירה ומגלה כי חלק ניכר מהחפצים בדירה הקודמת אינם נדרשים בדירה החדשה – ולכן מזמינים הובלה לחפצים אותם הם לוקחים לדירה החדשה, ושירות פינוי דירות לשאר החפצים הלא שמישים שנותרו.

ישנם מקרים בהם אדם עוזב למדינה אחרת, כך שכל מה שלא נקלח במכולה (אם הוזמנה מכולה),ככל הנראה מיועד לזריקה\תרומה, ולכן יש לבצע פינוי ולא הובלה.

2. פינוי מחללים שאינם למטרת מגורים – ישנם מקרים רבים בהם יש לפנות מחסנים, מקלטים וכד'. בבניינים רבים נצברים חפצים רבים בחללים ציבוריים שכאלו, לרבות חפצים של דיירים שעזבו את הבניין ולא לקחו איתם את הציוד שלהם. כאשר החללים מתמלאים, יכול להיות שעולה צורך להזמין פינוי תכולה, כדי לפנות מקום ולהפוך את החלל שוב ראוי ליעד שלו: התגוננות במקלט, נעילת אופניים, וכד'.

בחלק מהמקרים, יש לפנות חדרי מדרגות שהצטברו בהם חפצים ופסולת, גגות של בניינים, מרתפים, גינות משותפות ועוד.

3. פינוי בעת ירושה – בחלק ניכר מהמקרים, כאשר אדם מקבל דירה בירושה, ישנם חפצים רבים בדירה שאינם שמישים או נצרכים מהצד שלו. במרבית המקרים, אחרי שאותו אדם לוקח את החפצים בעלי הערך הסנטימנטלי (אלבומי תמונות, או כל דבר אחר שיקר לליבו),לרוב מוזמן שירות פינוי דירות ירושה, אשר מפנים את כל החפצים.

4. פינוי בית עסק – ישנם מקרים בהם יש צורך לפנות חנות על כל תכולתה, משרד אשר הפסיק את פעילותו (או שנקנה ציוד חדש לחלוטין למשרד החדש אליו העסק עבר),מפעל שהפסיק את פעילותו וכד', כך שבמקרים אלו מוזמן שירות פינוי תכולת עסק.

5. פינוי דירה ישנה ומוזנחת - ישנם מקרים בהם אנשים רוכשים דירה עם כל התכולה בתוכה, אשר בעל הדירה הקודם לא פינה. במקרים כאלו, הרוכש עשוי להידרש לפינוי תכולת הדירה וניקוי שלה, על מנת שיוכל להיכנס לדירה ריקה. לעתים יש צורך לפרק ולפנות ארונות ישנים ורעועים, ארונות מטבח ומפגעים בטיחותיים.

ישנם מקרים קיצוניים בהם הדירה הנמכרת היא נטושה, ולכן נמצאת במצב מסוכן למגורים, עם בעיות תברואתיות כמו לשלשת יונים, מזיקים ועכברים.

6. פינוי דירות בבעלות אספן כפייתי – תופעת 'אגרנות כפייתית' מתבטאת באיסוף ואגירה של חפצים בדירה, לרוב עד לרמה שבה הדירה עמוסה עד אפס מקום.

במקרים כאלו, יש צורך בפינוי חלק גדול מאוד מהחפצים, איתור חפצים המהווים בעיה תברואתית, וסידור הדירה עם החפצים הנדרשים, בצורה ראויה למגורים.

חשוב למצוא חברת פינוי דירות אשר מנוסה בהתנהלות שכזו, משום שמדובר באתגר מסוים, הדורש יחס של כבוד ורגישות, מתוך מטרה ליצור שיתוף פעולה וכמה שפחות התנגדות.

פינוי דירות נפטרים\ פינוי דירת ירושה

כאשר אדם כלשהו מקבל דירה בירושה, הדירה עומדת ריקה והיורש לא יודע כיצד לטפל בה לקראת מכירה, השכרה או אכלוס.

בחלק מהמקרים, אם האדם הנפטר חי בדירה במשך שנים רבות, ולא היה בשיא כוחו בשנים האחרונות על מנת לתחזק אותה, יש סיכוי גבוה לכך שהדירה מוזנחת, והחפצים הצטברו בה במשך השנים.

פינוי עצמאי עשוי להיות משימה קשה, במיוחד אם יש בדירה רהיטים כבדים וגדולים שאין בהם צורך. בסופו של דבר, מדובר במשימה שאם היה מדובר בדירה של הלקוח, הוא היה מזמין מובילים, ולכן, העובדה כי החפצים לא עוברים לדירה אחרת, לא מבטלת את הצורך באנשי מקצוע שייקחו את כל תכולת הדירה מתוכה.

בנוסף, במקרים רבים מדובר ברהיטים קרועים ורעועים, חפצים עם חלודה, עובש וטחב על הקירות- ולכן כדאי לגייס מפנים מקצועיים למשימה, שיידעו כיצד להתנהל עם החפצים ולהשאיר את הדירה בצורה ראויה למגורים. אנשי מקצוע בתחום פינוי דירות ייעזרו בציוד כמו מנופים וחומרים מיוחדים לטובת הפיני והטיפול בדירה.

מעבר לכך, מדובר בנטל רגשי לא מבוטל – התעסקות עם החפצים והדירה של אהובכם שנפטר, היא משימה עם עומס פסיכולוגי משמעותי, שיכול להיות שיהיה עדיף להעביר אותה לבעלי מקצוע, גם אם לא מדובר ברהיטים כבדים וארונות גדולים.

פינוי תכולת דירה לתרומה

לעתים האדם שרוצה לפנות את הדירה מעוניין לתרום חפצים שמישים, רהיטים, בגדים ומכשירי חשמל תקינים. מקרה זה מתרחש לרוב כשמדובר בדירת ירושה, או שהאדם עובר למדינה אחרת ולא מעוניין להתחיל למכור את תכולת הבית שלו חפץ אחר חפץ.

בתהליך פינוי תכולת דירה לתרומה, בשלב הראשון חברת פינוי הדירה בוחנת את התכולה. במקרה בו יש בתכולה חפצים בעלי ערך, אפשר לממן באמצעותם את הפינוי לתרומה. לרוב מדובר בעתיקות או חפצי וינטג' ייחודיים. אם אין בדירה אף פריט שיכול לכסות על עלות הפינוי, המהלך יעלה לבעלי הדירה עלות סמלית של כיסוי שעות העבודה. חשוב לציין כי הפינוי יבוצע בחינם רק בפינוי תכולת דירה מלאה, ולא מספר חפצים בודדים.

לאחר מכן, חברת פינוי הדירה ממיינת את החפצים וקובעת מה ייזרק ומה ייתרם- ולאיזו עמותה או מטרה.

בשלב הבא החברה המפנה משליכה את החפצים והדברים הלא שמישים לאשפה (במקומות מותרים),קונה את החפצים בעלי השווי ומעבירה לתרומה פריטים לפי הגופים המתאימים. בין הגופים שיכולים לקבל תרומה מתכולות דירה: בתי אבות, בתי תמחוי, בתי חולים, בתי ילדים, מתנ"סים ומשפחות נזקקות. החפצים הנתרמים כוללים לרוב רהיטים, בגדים, שמיכות, ספרים, מוצרי חשמל, כלי בית וכד'.

פינוי דירה בחינם או בתשלום?

כאמור, ניתן לבצע פינוי דירה בחינם, במצבים בהם חברת הפינוי מוצאת חפצים בעלי ערך כספי מספיק כדי לכסות על עלות העובדים וליצור רווח כלשהו לחברה. ברוב המקרים מדובר בפינוי של דירות ירושה, פינוי עיזבונות, פינוי דירה לקראת מעבר לבית אבות, וכד'.

ישנן חברות אשר ירכשו מכם את הירושה (תכולת הדירה) אחרי בדיקה קצרה, ויכללו בעסקה גם את פינוי הדירה. מדובר על עסקה זהה ל'פינוי בחינם', אך מתוך נקודת מוצא של רכישת הירושה, ולא פינוי בחינם בתמורה למכירת חלק מהפריטים.

בין הפרמטרים שעל פיהם החברה תקבע את הצעת המחיר, הם דרכי הגישה אל הדירה והמיקום שלה בתוך מבנה המגורים, היקף הציוד המיועד לפינוי, היקף הציוד המקצועי בו נעזר הצוות. מטרת הפינוי והמרחק בין הדירה לאתר פסולת מורשה, לוחות זמנים שנקבעו בין הצדדים לצורך ביצוע עבודות הפינוי, ולבסוף, היקף השירותים הנלווים אותם מזמין השירות בוחר בשלב שאחרי גמר הליכי הפינוי (ניקיון, הדברה).

בכל מקרה, על הסכם ההתקשרות לכלול רישום מדויק של הפריטים המיועדים לפינוי, רישום מדויק של ימי הפינוי ושעות הפינוי, רישום מדויק של תעריף הפינוי, תיאור פרטני של הליך הפינוי, התחייבות של החברה לקת על עצמה קנסות כספיים אשר יוטלו בעוון השלכת פסולת במקומות אסורים, וסעיף בו החברה מתחייבת לעמידה בלוח הזמנים, כאשר כל איחור ממועד הפינוי יפחית את הסכום הכולל הנדרש מכם לתשלום.

כאשר מחפשים חברה לפינוי, חשוב למצוא חברה עם וותק, היצע שירותי הפינוי המוצעים, היקף פריטי ציוד הפינוי העומדת לרשות החברה, הידע המקצועי שלה בתחומי הפינוי הרלוונטיים, יחס אישי לאורך הדרך, העמדת הסכם התקשרות מחייב, היצע שירותים נלווים, והתחייבות החברה להיפטרות מפסולת ותכולה לאתרי פסולת או מחזור מורשים בלבד.

סיכום

לסיכום, פינוי דירה או נכס הוא מקרה בו נדרש פינוי כולל של תכולת הדירה, שלא לדירה אחרת. תחום פינוי הדירה כולל הוצאה של חפצים מהדירה, וגם ניקיונות, הדברה וכד'.

הסיבות המרכזיות לפינוי דירה הן פינוי דירת ירושה או עיזבון, מעבר לבית אבות, פינוי דירה אותה אנחנו עוזבים\קנינו הרגע, מעבר לחו"ל, פינוי בתי עסק, פינוי דירה לתרומה, ועוד.

ישנה אפשרות לפינוי דירה בחינם, כאשר העסקה לרוב היא שהחברה המפנה מגיעה להעריך את הציוד ומוצאת פריטים אותם ניתן למכור על מנת לכסות ולהרוויח עליהם, בתמורה לפינוי שאר הדירה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הסכם חלוקת עיזבוןפינוי דירותדירות נפטרים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...