גם בנתניה: יוגבלו התמורות בהתחדשות עירונית; עד 12 מ"ר לדירה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה מדיניות חדשה בנוגע לתמ"א 38 ולפינוי-בינוי • המטרה: ליצור ודאות תכנונית ו"להקטין צפיפויות כדי לשפר את רווחת התושבים"

שיתוף הכתבה
קרדיט Depositphotosקרדיט Depositphotos

גם נתניה מצרה את צעדיה של ההתחדשות העירונית: ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה לאחרונה, פה אחד, את המדיניות החדשה של העירייה בכל הנוגע לפרויקטים מסוג תמ"א 38 (חיזוק ותוספת והריסה ובנייה) ופינוי-בינוי. המדיניות החדשה מגבילה את התמורה שיכול לקבל כל בעל דירה בפרויקט ל-12 מ"ר, בתוספת 12 מ"ר למרפסת.

בהחלטה שאושרה בוועדת המשנה נכתב כי תמורות אלו יינתנו תחת התנאי לפיו הדירה תהיה בגודל של 60 מ"ר לפחות – וכי התמורה המוגבלת תישאר בתוקף גם אם התוספת המאושרת המקסימלית יוצרת דירות קטנות יותר בסופו של תהליך. עוד קובעת המדיניות כי הגודל המרבי לדירה ממוצעת חדשה (כלומר דירה שאינה נמסרת לבעלים קיימים) בפרויקט התחדשות עירונית יהיה 112 מ"ר שטח עיקרי, בתוספת ממ"ד.

[quote]

רבים מהיזמים העוסקים בהתחדשות עירונית בנתניה כבר הביעו תרעומת על השינוי, שלדבריהם יפגע בהם – בייחוד בפרויקטים שבהם כבר הבטיחו תמורות מסוימות לדיירים, גבוהות מההוראות החדשות של העירייה. בהקשר זה יש לציין על פי כללי המדיניות החדשה של עיריית נתניה, היא "לא תחול על תוכניות ששובצו לדיון או נדונו בוועדה המקומית או בוועדת המשנה".

"מטרת המדיניות היא לקבוע הנחיות להיקף תוספת השטחים לבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית על פי יחס שטחי הבנייה בין הקיים למתוכנן להיבנות, וזאת כדי להקטין את נפחי הפרויקטים, להקטין צפיפויות ובכך גם לאפשר מימושם של יותר פרויקטים במרחב העירוני המתחדש", נכתב בדברי ההסבר למדיניות החדשה. "השאיפה היא ליצור ודאות תכנונית לתושבים, למתכננים וליזמים ועבור רשויות התכנון. קביעת גודל התמורה תמקד את התחרות בין היזמים באיכות התכנון ותמנע הבטחות חסרות היתכנות לבעלי הדירות". 

מעיריית נתניה נמסר בתגובה רשמית: "ראשית יצוין כי העירייה תומכת בקידום הליכי התחדשות עירונית . כידוע, התחדשות עירונית במהותה הינה הליך תכנוני מורכב הכולל התערבות במרקמים קיימים, ומכאן שיש חשיבות ראשונה במעלה במימוש הליכים אלו בשים לב לבינוי הסובב.
 
הוועדה המקומית החליטה על מדיניות להגבלת התמורות בכל פרויקטי ההתחדשות העירונית, באופן שבו התמורה לדיירים תהיה אחידה. בכך מבקשת הוועדה המקומית לייצר ודאות תכנונית, שקיפות ושוויון. יצוין כי מדיניות זו מיושמת הלכה למעשה בערים רבות ובהן תל אביב, גבעתיים, רמת גן ועוד".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעיריית נתניההוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניהתמ"א 38
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...