גזית גלוב משתלטת על חברת הבת אטריום תמורת כ-2.2 מיליארד שקל

החברה רוכשת 40% מחברת הנדל"ן האירופית, שתיק הנכסים שלה מוערך ב-3.3 מיליארד אירו • מנורה מבטחים תרכוש 12% ממניות אטריום תמורת 150 מיליון אירו

שיתוף הכתבה
חיים כצמןחיים כצמן

גזית גלוב מחזקת אחיזתה בשוק הנדל"ן הפרטי באירופה: החברה הודיעה היום (ג') כי השלימה את רכישת כלל המניות של חברת הבת שלה, Atrium European real estate, תמורת כ-565 מיליון אירו, שהם כ-2.2 מיליארד שקל. גזית גלוב היא בעלת השליטה בחברת הבת מאז 2008, וכעת השלימה את רכישת 40% ממניותיה שלא היו בבעלותה. 

העסקה התבצעה במחיר של 3.75 אירו למניה, בעוד מחיר מניית החברה אתמול עמד על 3.17 אירו. חברת מנורה מבטחים הצטרפה גם היא לעסקה, ותרכוש כ-12% ממניות אטריום במחיר זומה למניה, תמורת כ-150 מיליון אירו. לאחר ביצוע העסקה סך הנכסים באחזקה פרטית של גזית גלוב צפוי לגדול לכ-10.6 מיליארד שקל, ולהוות כ-77.2% מסך שווי נכסיה. עם השלמת העסקה תהפוך אטריום לחברה פרטית בבעלות גזית גלוב, ותימחק מהבורסות בווינה ובאמסטרדם. 

תיק הנכסים של אטריום מונה כיום כ-34 נכסים בשווי מוערך של כ-3.3 מיליארד אירו, אשר רובם נמצאים בפולין ובצ'כיה, וכ-50% מהם בערים ורשה ופראג. במהלך השנים השביחה אטריום את תיק הנכסים ומכרה יותר מ-120 נכסים בהונגריה, בלטביה וברומניה.

לפני השלמת העסקה בכוונת אטריום לחלק לכל בעלי מניותיה (לרבות החברה) דיבידנד מיוחד בסך של כ-0.60 אירו למניה. סך עלות הרכישה צפוי להסתכם בכ-475 מיליון אירו (כ- 1.9 מיליארד שקל). השלמת העסקה צפויה להתבצע בראשית ינואר 2020. 

 

בהודעתה של החברה נכתב כי גזית גלוב "מנצלת את סביבת המחירים באירופה להשלמת האסטרטגיה להגדלת רכיב הנדל"ן הפרטי". עד לשנת 2015 כ-80% מהשקעותיה של החברה היו בחברות ציבוריות, ובאותה שנה הודיעה על שינוי האסטרטגיה, על מכירת אחזקות בחברות ציבוריות ועל הגדלת ההשקעות בנדל"ן הפרטי. 

"הגדלת האחזקה באטריום ומחיקת מניותיה מהמסחר מהווים צעד משמעותי ביישום אסטרטגיית גזית גלוב להגדלת רכיב הנדל"ן הפרטי, תוך התמקדות בנכסים דומיננטיים בערים מרכזיות צפופות אוכלוסין", נכתב בהודעה. 

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב : "לאטריום תיק נכסים דומיננטיים איכותי, לצד שדרת ניהול איכותית ומנוסה. בעלות ישירה בנכסים כמו אלו של חברת אטריום עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של קבוצת גזית גלוב להיות הבעלים הישיר של נכסים באזורים אורבאניים צפופי אוכלוסין, אשר  בהם פוטנציאל צמיחה עתידי ועירוב שימושים".

ניר מורוז, משנה למנכ"ל ומנהל אגף השקעות במנורה מבטחים: "כחלק ממדיניות פיזור וגיוון תיק ההשקעות של לקוחותינו, חברנו כשותפים לגוף מוביל עם ניסיון רב בתחום. מדובר בתיק נכסי נדל"ן איכותי אשר רובו מושקע בשתי מדינות צומחות כפולין וצ'כיה. השקעה זו היא חלק מאסטרטגיה של איתור הזדמנויות השקעה עבור לקוחות הקבוצה לשם מקסום התשואות בתיק ההשקעות".

שי ליפמן, אנליסט בכיר בבית ההשקעות VALUEBASE, ניתח את העסקה ואמר: "צעד זה חיובי בעינינו, משום שהוא יקטין את עלויות ההנהלה ואת העלויות הכלליות של הקבוצה, יגדיל את ה-ffo, ויהפוך את ההתייחסות לקבוצת גזית כאל חברה אחת ולא כאל חברת אחזקות. גזית רוכשת את אטריום לפי מחיר של 3.75 אירו למניה, מחיר הגבוה בכ-20% ממחיר השוק, ומאותתת בכך ששווי החברה גבוה יותר בעינה, כפי שגם אנחנו מעריכים".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גזית גלובחיים כצמןשי ליפמןניר מורוז
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...