"הביקוש הצפוי במגזר החרדי: 200,000 יח"ד ב-20 השנים הקרובות"

כך סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן, בוועידת העסקים והנדל"ן החרדית השנייה • מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון דרייפוס: "זוגות צעירים במגזר משחקים עם הכסף שאין להם"

שיתוף הכתבה
סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהןסגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן

"על פי ההערכות, יהיה צורך בכמעט 200,000 יחידות דיור במגזר החרדי בשני העשורים הקרובים", כך הצהיר לאחרונה סגן שר האוצר, ח"כ הרב יצחק כהן (ש"ס), ב"ועידת צמרת" השנייה – ועידת העסקים והנדל"ן של המגזר החרדי, שהתקיימה במתחם האירועים הדר סיטי טאואר ברמת גן. 

באירוע השתתפו מאות אנשי עסקים מהמגזר החרדי, לצד פוליטיקאים, פקידים בכירים ומנהלי גופים ציבוריים. הוועידה כללה הרצאות, פאנלים ודיונים, שבמרכזם עמד נושא מצוקת הדיור, והמתיחויות שנוצרו לאחרונה סביב המגזר החרדי ברשויות חריש, טבריה ורמת גן. בהקשר זה אמר סגן השר כהן כי "בערים עם אוכלוסיות מעורבות דחיקת האוכלוסייה הוותיקה יוצרת מתחים מיותרים. המצב האידיאלי הוא תכנון ושיווק יחידות דיור ייעודיות עבור המגזר החרדי, שיאפשרו את ארגון החיים הקהילתיים הנחוצים לאוכלוסייה זו, ולהעדיף ככל האפשר פתרונות ממשלתיים יזומים".

ח"כ הרב יעקב אשר (דגל התורה): "בקדנציה הבאה נדרוש שיהיו נציגים חרדים במנהל מקרקעי ישראל, שידאגו לתכנון ולמתן מענה ראוי לציבור החרדי. הפקידים במשרדי הממשלה לא בקיאים  בצורכי הציבור שלנו ולא יודעים לייצר פתרונות לדיור החרדי".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , בני דרייפוס, דיבר גם הוא בוועידה והזהיר מפני שיווק מטעה של קרקעות המתפרסמות במגזר החרדי: "צריך להיזהר ממכרזים שאינם בתוקף: לא צריכים להתפתות אחרי כל מודעה בבית כנסת. זוגות צעירים במגזר משחקים עם הכסף שאין להם".

גם מנהל רשות מקרקעי ישראל , עדיאל שמרון, התייחס למצוקת הדיור החרדית ואמר כי "תפקיד רשות מקרקעי ישראל הוא קודם כול להגדיל את ההיצע במדינת ישראל, לכולם - גם למגזרים המיוחדים. יש להמשיך ולפעול להגדלה עקבית ורצופה של ההיצע".

הוועידה אירחה בכירים רבים נוספים מתעשיית הנדל"ן, ובכירים ממשרדי הממשלה והמשק, ביניהם יושב ראש מטה הדיור הלאומי, זאב בילסקי, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, סגן המנהל החטיבה הקמעונאית בבנק מזרחי טפחות אורי יוניסי, ושמחה גריידינגר, בעלי קבוצת נתיב פיתוח נדל"ן.

יוזמי האירוע, אנשי העסקים דוד מרגליות וארי פריד, בעלי חברת 'יעדים' אמרו במהלכו כי "בתחום הנדל"ן, הרבה יותר מאשר בכל תחום עסקי אחר, בולט יותר ויותר הצורך ביצירת חיבורים בין הגורמים השונים הפועלים בענף. מנוף מרכזי וחשוב להצלחה בענף הנדל"ן הוא להכיר כמה שיותר גורמי מפתח ולייצר חיבורים עסקיים. ההצלחה של הוועידה נובעת מאיכות המשתתפים שנמנים על קהילת העסקים החרדית, וכן מהעסקאות ומהקשרים שנרקמים במהלכה".


אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המגזר החרדייחידות דיור חדשותח"כ יצחק כהןועידת צמרתיעקב אשר.בני דרייפוסעדיאל שמרוןקבוצת יעדים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...