מהנדסי הערים נגד מסלול רישוי עצמי: "זריית חול בעיני הציבור"

יו"ר איגוד מהנדסי הערים, אדריכל אבנר אקרמן, פנה במכתב לראש מטה הדיור, זאב בילסקי, וקרא "לא לקדם יוזמות פופוליסטיות שהנזק שייגרם מהן רב על התועלות"

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

איגוד מהנדסי ערים בישראל יוצא במכתב חריף נגד הכוונה לכונן מסלול רישוי עצמי לאדריכלים להוצאת היתרי בנייה, תוך "עקיפת" ועדות התכנון והבנייה המקומיות, כחלק מהרפורמה המתוכננת של מטה הדיור בנוגע להליכי הרישוי בישראל. במכתב ששלח לאחרונה יו"ר האיגוד, אדריכל אבנר אקרמן, אל ראש המטה זאב בילסקי, מזהיר מפני השלכותיו של צעד כזה: "איגוד מהנדסי ערים מציע להתמקד בפתרון של החסמים הידועים ולא לייצר מסלול עוקף כדוגמת 'רישוי עצמי', העלול לגרום לקריסת המערכת המורכבת שנבנתה בוועדות המקומיות במהלך שלוש השנים האחרונות.

הציפייה שעורכי הבקשות יפעלו באופן עצמאי אל מול מערכת הרישוי המקוון, ללא עזרת הוועדה המקומית היא זריית חול בעיני הציבור. את אותן בעיות המטופלות היום יחד, יצטרכו האדריכלים לפתור לבד, וזה כשלעצמו חסם קריטי".

[quote]

אקרמן אף מזהיר במכתבו כי "בקידום הרישוי העצמי יש סכנה ממשית שהאינטרס הציבורי הנשמר על ידי מהנדסי הערים והוועדות יימסר לידיים פרטיות, מבלי שיהיה גורם מתכלל ומבקר. מצב כזה איננו מקובל ויש בו סיכון שהוא מייצר לעצם קיומן של הוועדות עצמן. 

המצב שבו ביישובים שאין בהם בנייה לגובה תהיה ליזמים ולאדריכלים עצמאות מוחלטת, ולוועדה לא תהיה אפשרות לשמור על האינטרס הציבורי, היא אבסורד שאין כוונה להסכים לו. רשימת ההתניות וגידור סוגי המבנים הרשאים להיכלל ברישוי העצמי הוא בעייתי והתוצאה, מסיבות ידועות ונוספות, לא תייצר כל פריצת דרך. באופן ודאי זו לא הגאולה שתביא למספר גדול יותר של יחידות דיור".

אקרמן אף מציין מה על מטה הדיור ומנהל התכנון לעשות כדי לתקן את המצב הקיים, מבלי ליצור מסלול רישוי עצמי: צמצום ומיקוד חוק התכנון והבנייה הקיים, לטובת יצירת חוק פשוט וישים לכל המשתמשים בו. "כאן, בניגוד לכל היגיון של התייעלות, פועלים לקידום של עוד חקיקה ועוד תקנות, בחשיבה הפוכה ממה שצריך היה לעשות".

יו"ר האיגוד חותם את מכתבו בקריאה למטה הדיור ולעומד בראשו "להתמקד במה שדורש טיפול, בשיפור הרישוי על פי הניתוח הממוקד והמפורט לעיל, ולא לקדם יוזמות פופוליסטיות שהנזק שייגרם מהן רב על התועלות שבהן".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:זאב בילסקיאבנר אקרמןאיגוד מהנדסי ערים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...