"לבאר שבע יש פוטנציאל גידול עד למיליון נפש, בזמן קצר יחסית"

מתכנן מחוז דרום במנהל התכנון, תומר גוטהלף, טוען כי לעיר היצע אין סופי, אך היא מתקשה להציע תעסוקה איכותית • "מדינת ישראל הופכת למדינה של מטרופולין אחד"

שיתוף הכתבה

מדוע הפריפריה לא מצליחה להדביק את הפער מהמרכז, ולמה אשקלון – עיר במעגל השני של תל אביב – עדיין לא מסוגלת להציב אלטרנטיבה לעיר הגדולה? לדברי תומר גוטהלף, מתכנן מחוז דרום במנהל התכנון, "שני המחוזות הפריפריאליים, צפון ודרום, מתקשים מאוד להתחרות בתנאים הקיימים היום – תנאים של שוק חופשי". גוטהלף אמר את הדברים במפגש כתבים מיוחד שנערך היום (ה') במטה מנהל התכנון , ואמר כי מצב זה נובע מהיעדר השקעה מספיקה של המדינה בפריפריה: "את הרכבת הקלה בבאר שבע, לדוגמה, עוד לא התחילו לתכנן, וכך החזק הופך להיות חזק יותר ומדינת ישראל הופכת להיות מדינה של מטרופולין אחד". 

"מחוז הדרום מהווה 64% משטח ישראל", המשיך גוטהלף. "המדינה תצטרך להגיע לדרום כשתמצה את הפיתוח במרכז, והיא צריכה לשאול את עצמה אם כשתעשה זאת יישארו לה מספיק עתודות קרקע כמו שיש היום. 

[quote]

נפת אשקלון נמצאת בתנופה מטורפת, וכך גם קריית גת. יש כאן פוטנציאל עצום, שהולך ומתממש. לעומת זאת ישנו ביקוש נמוך הרבה יותר במטרופולין באר שבע, וזאת למרות שההיצע בעיר הוא אינסופי. היום חיים בה 220 אלף איש, ויש לה פוטנציאל קרקעי לצמוח למיליון נפש, בזמן קצר יחסית. אז יש בה הרבה מאוד היצע ועתודות קרקע, אך חסרים בה תשתיות ושירותים ציבוריים".

"אנחנו מקווים שקריית התקשוב שעוברת אט-אט לעיר תתחיל לפעול בתוך 4-3 שנים. קריית המודיעין, פרויקט חשוב מאוד לדרום, חייבת לקום בבאר שבע - אחרת האיזון בין המרכז לדרום שאנחנו שואפים אליו כל כך, לא יקרה.

הבעיה של המטרופולין היא בעיה משותפת לבאר שבע וליישובים הכפריים סביבה. צריך להביא את התעסוקה לדרום, ובבאר שבע יש היצע כזה. אנחנו עושים מאמצים לאשר תוכניות, ויודעים שתעסוקה איכותית היא שתביא אוכלוסייה לבאר שבע. גם המצב דומה: באשקלון אין מסיפק הטבות לבעלי עסקים, ולכן היא לא מצליחה להתחרות עם תל אביב. עשרות אלפי יחידות דיור נבנות בה, אבל היא לא מצליחה להציע תעסוקה מספקת לתושבים. 

[quote]

השינוי בדרום יקרה רק בעזרת כוחות כלכליים חזקים: אזורי תעשייה כמו עידן הנגב ונעם הם ניצנים ראשונים של השינוי הזה, אבל צריך שיתרחשו עוד כאלו. באר שבע תצליח במגורים, ועכשיו היא צריכה להצליח בתעסוקה ובשירותים".

"ההשקעה בתשתיות בבאר שבע דרמטית", הוסיפה מנכ"לית מנהל התכנון , דלית זילבר. "אחד השינויים שאנחנו רוצים לעשות הוא לייעד את באר שבע לאותו רף של מיליון תושבים, אבל זה כרוך בהרבה גורמים. התכנון הוא טוב, אבל הוא לבדו לא מספיק".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןדלית זילברפריפריהתומר גוטהלףקריית התקשוב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...