על רקע מצוקת התושבים: הארנונה בראש העין יורדת ב-20% ויותר

משרדי האוצר והפנים אישרו את בקשת העירייה להפחית את הארנונה לשטחים משותפים בבנייה רוויה לתעריף המינימלי – 34.89 שקל • הארנונה לעסקים תעלה ב-7.5%

שיתוף הכתבה

הפקקים, ה"הצפה" של הדירות החדשות, מצוקת התושבים ועוד: עיריית ראש העין מבשרת היום (ב') כי תעריף הארנונה לשטחים משותפים בבנייה רוויה ירד למינימום האפשרי – 34.89 שקל למ"ר, וזאת בעקבות השינוי המשמעותי שחווה העיר בשנים האחרונות, שינוי שמכביד מבחינות רבות על תושביה.

ההפחתה, לתעריף המינימלי כאמור, כוללת אזורים רבים בעיר, גם כאלו שבהם הארנונה עמדה עד כה על 56.57 שקל למ"ר. באזורים אלו שיעור ההנחה יהיה 38%, ובבחינה של כלל האזורים בעיר יעמוד שיעור ההנחה על 20% לכל הפחות. נציין כי גם בשנה הקודמת הגישה עיריית ראש העין בקשה כזו, אך היא לא אושרה על ידי השרים. עוד אישרה העירייה העלאה של 7.5% בתעריף הארנונה לנכסים שאינם למגורים.

[quote]

בבקשתה של העירייה להפחתה בשיעור הארנונה נכתב כי "עד סוף שנת 2018 התאכלסו כ-5,000 יחידות דיור חדשות, ובמהלך 2019 יתאכלסו עוד 2,300 יח"ד - וזאת ללא כל תוספת משמעותית בשטחי מסחר שיאזנו את ההוצאות שיתווספו כתוצאה מהאכלוס". עוד נכתב בבקשת העירייה כי "אופי הבנייה החדשה הגדיל את השטחים המשותפים המושתים על הדיירים בבתים משותפים, על כן מבוקש לאשר הפחתת תעריף הארנונה החל על שטחים אלו". 

כזכור, נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו לפני כחודשיים הצביעו על כך שכבר בשנת 2017 החלה נהירה גדולה לעיר: באותה שנה ניצבה ראש העין בראש מבחינת מאזן ההגירה – מאזן חיובי של 4,153 איש.

המשמעות הכספית של הנחה זו בתעריף הארנונה הוא כ-3 מיליון שקל בשנה. בעירייה מציינים כי המקור התקציבי לכך יגיע מההחלטה הנוספת באשר לתעריפי הארנונה – העלאה של 7.5% בתעריפי הארנונה לבתי עסק, משרדים ועוד. העלאה זו צפויה להכניס לקופת העירייה 5.8 מיליון שקל בשנה.

"תעריף הארנונה לעסקים באזורי התעשייה ד' (אזור התעשייה החדש צפונית לכביש 5) וה' (לב הארץ) נמוך משמעותית ביחס לרשויות סמוכות ודומות", מסבירים בעירייה את ההחלטה על העלאת התעריף לנכסים שאינם בתי מגורים. "בראש העין עומד התעריף על 174 שקל למ"ר בסיווג משרדים, שירותים ומסחר, לעומת 250 שקל ויותר ברשויות סמוכות. תעריפי המסחר בתוך העיר, ובאזור התעשייה הוותיק, נמוכים באופן חריג ביחס לרשויות סמוכות – 110 שקל".

העירייה מציינת עוד שיקולים תקציביים שהובילו לשינוי בתעריפי הארנונה: תוכניות לשדרוג הכניסה לאזור התעשייה פארק אפק, שיתקיימו בשנתיים הקרובות ושעלותן 50 מיליון, וכן השקעת "תקציב נכבד" בשדרוג הפארק עצמו.

השינויים בתעריפים נכנסים לתוקף רטרואקטיבית, מ-1.1.2019, וההחזר לתושבים יופיע בשובר הארנונה האחרון לשנה.

ראש העיר, שלום בן משה, אמר בעקבות ההחלטה: "אני שמח כי משרדי הפנים והאוצר נעתרו לדרישתי להורדת הארנונה, כדי להיטיב עם התושבים. נמשיך לפעול לטובת התושבים תוך חיזוק האיתנות הכלכלית וחוסנה של העיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ארנונההוועדה המקומית לתכנון ובנייה ראש העיןדירות חדשות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...