מבני תעשייה מוכרת קרקע ברובע האקספו בליסבון בכ-87 מיליון שקל

אחת מחברות הבת, הפועלת בפורטוגל, סיכמה עם צד שלישי שלא נחשף על רכישת מלוא הזכויות בשטח • הקרקע נרכשה על ידי החברה ב-2002, תמורת כ-16 מיליון אירו

שיתוף הכתבה
דודו זבידה מנכ"ל מבני תעשייה דודו זבידה מנכ"ל מבני תעשייה

חברת מבני תעשייה, שהתמזגה זה מכבר עם חברת כלכלית ירושלים ל"קבוצת מבנה", הודיעה השבוע כי מכרה קרקע בבירת פורטוגל, ליסבון – שטח ברובע אקספו, שלחופיה המזרחיים של העיר – תמורת כ-86.6 מיליון שקל, שהם כ-22.25 מיליון אירו. את השטח רכשה החברה בשנת 2002, תמורת 15.7 מיליון אירו.

על פי ההסכם בין הצדדים, מקדמה בסך 8.7 מיליון שקל (2.25 מיליון אירו) הופקדה על ידי הרוכש במעמד חתימת הסכם המכר. "יתרת התמורה צפויה להתקבל עד יום 30 באפריל 2020 והיא תישא ריבית שנתית של 3%, עד לתשלומה בפועל על-ידי הרוכש", נכתב בהודעת החברה לרשות לניירות ערך. "השלמת העסקה כפופה לקיום תנאים מתלים הכוללים, בין היתר, אי-מימוש זכויות של עיריית ליסבון. לפיכך, אין בשלב זה כל ודאות אם תושלם העסקה, ומתי".

על פי ההודעה, שוויו של הנכס בספרי החברה עומד על סך של כ-76.8 מיליון שקל (כ-19.7 מיליון אירו). התזרים הפנוי הצפוי לחברה מהמכירה (לפני מס ולפני הוצאות עסקה) שווה לסכום המכירה, כ-86.6 מיליון שקל, והרווח הצפוי לחברה עומד על כ-8.9 מיליון שקל (2.3 מיליון אירו).

כאמור, חברת מבני תעשייה התאחדה במרץ האחרון עם חברת כלכלית ירושלים, לקבוצת מבנה. עוד ב-2002 רכשה את השטח בליסבון - כ-6.2 דונם במתחם Expo, תמורת כ-16 מיליון יורו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמבני תעשייהכלכלית ירושליםקבוצת מבנה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...