דרך חברון בירושלים מתחדשת: אושרו 2 תוכניות להקמת 641 יח"ד

שתי התוכניות כוללות הריסה של הבינוי הקיים ובנייה חדשה במקומו • בתכנון: 4 מגדלים בני 30 קומות, 115 חדרי מלון וכיכר עירונית חדשה

שיתוף הכתבה
דרך חברון בירושלים דרך חברון בירושלים

שתי תוכניות גדולות אושרו להקמה בדרך חברון בירושלים – אחת הדרכים המרכזיות בדרום העיר ובמזרחה: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה לאחרונה את תוכנית "שערי ציון" ותוכנית לפינוי בינוי לאורך הציר המרכזי, אשר יכללו יחד 641 יחידות דיור.

תוכנית "שערי ציון" ממוקמת ממערב לדרך חברון, בתוואי הקו הכחול של הרכבת הקלה, וממזרח לדרך בית לחם. שטח התוכנית הוא 6.5 דונם, והיא מציעה הריסה של הבינוי הקיים - בניין תעשייתי שנמצא בשטח - והקמה של שני מגדלים בגובה 30 קומות במקומו, עבור שימושי מגורים, מסחר, תעסוקה, מלונאות ושימושים ציבוריים. נוסף על כך מציעה התוכנית גם כיכר עירונית בין שני המגדלים, כלפי דרך חברון, אשר תשמור על נוף פתוח מדרך חברון לכיוון מערב.

תוכנית זו כוללת 320 יח"ד, 115 חדרי מלון ושימושים ציבוריים - גני ילדים, מעונות יום, תחנה לבריאות המשפחה ובית כנסת. שטחי הבניה יכללו כ-35,000 מ"ר למגורים, כ- 11,000 מ"ר לתיירות, מסחר ותעסוקה וכ-1,000 מ"ר לצורכי ציבור. מגישת התוכנית היא חברת חסיד ועורך התוכנית הינו משרד אדריכלים יסקי מור סיון .

התוכנית השנייה, המציעה פינוי בינוי בדרך חברון, ממוקמת בשכונת תלפיות, סמוך לאזור התעשייה הידוע, ממערב לדרך חברון. גם תוכנית זו נמצאת על תוואי הקו הכחול של הרכבת הקלה. על השטח חלה תוכנית פינוי בינוי אשר אושרה כבר בשנת 2013, וכללה של שני מבנים חדשים בני 24 קומות ושני מבנים חדשים בני 12 קומות, וכן שטח ציבורי מרכזי הכולל 276 יח"ד.

התוכנית החדשה שאושרה בוועדה המקומית מציעה להגדיל את מספר הקומות במבנים הפונים אל דרך חברון ל-30 קומות, בהתאם למדיניות העירייה על ציר הרכבת הקלה, וכן תוספת של 45 יח"ד, כך שתכלול בסך הכול 321 יח"ד. מגישת התוכנית היא חברת יסודות צור תלפיות, ועורך התוכנית הינו משרד האדריכלים אמציה אהרונסון.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים צומחת ואיתה הצרכים לדיור, למבני ציבור ולטיפוח שטחים ציבוריים. תוכניות הבנייה בדרך חברון הן חלק מהמדיניות העירונית למתן פתרונות לביקוש ולהתפתחות העיר. נמשיך לעשות את המיטב למען התושבים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםמשה ליאוןשערי ציון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...