נמשכת עליית מחירי הדירות: טיפסו ב-0.5% במאי-יוני 2019

מדובר בעליית מחירים רצופה, אך מתונה, מתחילת השנה - כך על פי נתוני הלמ"ס • המחירים עלו בכל המחוזות, למעט בצפון ובירושלים • מחירי דירות חדשות עלו ב-0.8%

שיתוף הכתבה
עליית מחירי הדירותעליית מחירי הדירות

נמשכת מגמת עליית המחירים המתונה, שהחלה עם פתיחת השנה: מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו הערב (ה') עולה כי בחודשים מאי-יוני 2019 עלו מחירי הדירות ב-0.5% לעומת החודשים אפריל-מאי 2019. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (מאי-יוני 2018),עלו המחירים ב-1.4%. 

מתחילת השנה נרשמת עלייה רצופה במחירי הדירות. בין ינואר לפברואר עלו המחירים ב-0.9%, בין פברואר למרץ ב-0.3%, וכך גם בין מרץ לאפריל. בחודשים אפריל-מאי נרשמה עלייה זהה לזו שפורסמה כעת – 0.5%. את הנתונים מעבדת הלמ"ס על סמך מחירי העסקאות שבוצעו לאורך החודשים הנבדקים.

[quote]

עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי העלייה הורגשה גם ברוב המחוזות: בתל אביב נרשמה עלייה של 1.8%, בחיפה - של 0.4%, בדרום של 0.3% ובמרכז עלייה של 0.1%. לעומת זאת, במחוז הצפון המחירים נותרו ללא שינוי – נתון המשקף, אולי, את השוק הרדום שעליו דיווחנו השבוע. מחוז ירושלים הוא היחיד שבו נרשמה ירידה: 0.7%. גם ירושלים וסביבתה "כיכבו" בחודשיים האחרונים בפרסומים סביב מצב הענף המקומי, על רקע הביקוש הנמוך לדירות חדשות.
 
במדד מחירי הדירות החדשות נמצא כי מחיריהן עלו בחודשים מאי-יוני 2019 ב-0.8% לעומת אפריל-מאי 2019. מהשוואות העסקאות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מאי-יוני 2018, נמצא כי מחירי הדירות החדשות דווקא ירדו - ב-2.4%. מהלמ"ס נמסר עוד כי אחוז העסקאות שבוצעו בתמיכה ממשלתית והשתתפו בחישוב מהווה 36.3%, בהשוואה ל-38.5% בתקופה הקודמת (אפריל-מאי 2019).

הנתון המעניין האחרון נוגע למחיר הממוצע של עסקה לרכישת דירה ברבעון השני של 2019 – נתון המתייחס הן לדירות חדשות והן לדירות יד שנייה. אם כן, מחירה הממוצע של דירה ברבעון זה הוא 1.563 מיליון שקל, לעומת 1.529.9 ברבעון הראשון של השנה.

הלמ"ס פרסמה היום גם את שיעור השינוי במדד מחירי התשומות בבנייה למגורים, והוא נותר ללא שינוי. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד עלה המדד ב-1.2%.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהמדד מחירי הדירותרכישת דירה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...