כך תיושם התמ"א בפריפריה? יזמים בנתיבות יקבלו 70 אלף ש' לדירה

משרד הבינוי והשיכון מקדם 8 פרויקטי תמ"א 38 בשכונת חזני בעיר הדרומית – באמצעות מענקים ליזמים • ההשקעה הכוללת בסדרת הפרויקטים בעיר מסתכמת ב-4 מיליון שקל

שיתוף הכתבה

אולי המתווה הזה יביא את בשורת התמ"א גם לפריפריה:  משרד הבינוי והשיכון הודיע אתמול (א') כי במסגרת פרויקט מיוחד של האגף לשיקום שכונות מקודמים בימים אלו 8 פרויקטים לחיזוק מבנים במסגרת תמ"א 38 בשכונת חזני בנתיבות – בהיקף של 4 מיליון שקל. 

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי הקידום נעשה בעזרת מתן מענקים ליזמים וקבלנים. המענק יינתן ליזמים על מנת לבצע עבודות חיזוק מבנים, ותינתן עדיפות לכאלו שיבנו גם ממ"ד לדירות הקיימות ולדירות החדשות במסגרת הפרויקט. עוד נמסר מהמשרד כי גובה המענק המקסימלי עבור כל יחידת דיור קיימת, לרבות דירות הדיור הציבורי בבניין, לא יעלה על סך של 70,000 שקל כולל מע"מ, וכי ועדי הבתים לא ייאלצו להשתתף בכל עלות שהיא מעלויות הפרויקט.

המענקים יינתנו בכפוף לעמידה בתנאי הסף והקריטריונים המפורטים בקול הקורא שפורסם בנושא, ובכפוף לקבלת תקציב במשרד. ועדי בתים אינם רשאים להגיש הצעה בעצמם. בהמשך, ועדת היגוי בהשתתפות נציג משרד הבינוי והשיכון ונציג הרשות תבחר בהצעות הזוכות, ותיצור מאגר של יזמים הזכאים לקבלת הסיוע.

[quote]

נוסף על המענק יעמיד המשרד לרשות בעלי הדירות בבניין, באמצעות האגודה לתרבות הדיור, סיוע במימון תשלומים עבור ייעוץ משפטי לכלל שלבי הפרויקט, לרבות ייצוגם החל בשלב החתימה על ההסכמה הראשונית לביצוע הפרויקט ועד לשלב קבלת טופס 4 למבנה לאחר סיום הפרויקט. גובה ההשתתפות בתשלום שכר טרחת עורך דין לא יעלה על סך של 8,000 שקל כולל מע"מ בגין דירה קיימת.

"מדובר בצעד נוסף של משרד הבינוי והשיכון לטובת הציבור, אשר פועל למען בטיחותם ורווחת חייהם של התושבים", נכתב בהודעה. "באמצעות אגף שיקום שכונות, האמון על נושאים אלו, מסייע המשרד לשינוי פניהן של השכונות בישראל, ולעיצוב דמותן, חזותן ובטיחותן, הן באמצעות שיקום פיזי והן באמצעים נוספים החיוניים למרקם השכונה ולפיתוחה".

שרת הבינוי והשיכון, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, אמרה כי "לחידוש המרקם הוותיק ושיפוץ סביבת המגורים הפיזית במבנים המוזנחים ישנה גם משמעויות חברתיות חשובות לא פחות, שבבסיסן חיזוקה והעצמתה של הקהילה. זוהי אחת הדרכים להביא לצמצום הפער הקיים בין שכונות חדשות לשכונות ותיקות בתוך הערים, לנוכח תנופת הבנייה בשנים האחרונות. אני שמחה להוביל פרויקטים אלה למען רווחתם של הדיירים בשכונות הוותיקות ברחבי הארץ".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןטופס 4ד"ר יפעת שאשא ביטוןתמ"א 38שכונת חזניהאגודה לתרבות הדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...