סוף לשמועות: י.ח דמרי הגישה הצעה רשמית לרכישת אפריקה ישראל

מציעה, בין היתר, 335 מיליון שקל במזומן, מניות בשווי 141 מיליון שקל ואגרות חוב בשווי 95 מיליון שקל • זוהי ההצעה הרשמית החמישית לרכישת אפריקה ישראל

שיתוף הכתבה
י.ח דמרי הנהלהי.ח דמרי הנהלה

אחרי שנמנעה מלצאת בהכרזה חד-משמעית בעניין וטענה שהנושא בבחינה – י.ח דמרי מפזרת את הערפל סביבה ומצטרפת למרוץ לרכישת אפריקה ישראל השקעות: החברה עדכנה היום (א') את הרשות לניירות ערך במסמך רשמי כי הגישה הצעה לאפריקה ישראל, לנציגות ולנאמנים לאגרות החוב של החברה, לפיה תרכוש 100% ממניות אפריקה. 

ההצעה של י.ח דמרי כוללת ארבעה סעיפים מרכזיים:

- תשלום מזומן: במועד הביצוע תפקיד החברה בקופת אפריקה ישראל כסף מזומן בסך של 135 מיליון שקל. בתוך 60 ימים ממועד הביצוע תפקיד י.ח דמרי סך מזומן של 200 מיליון שקל נוספים – ו-335 מיליון שקל בסך הכול.

- החברה תקצה למחזיקי אגרות החוב של אפריקה, בתוך 14 יום ממועד הביצוע, מניות בשווי של כ-141 מיליון שקל, ואשר יהוו כ-9% ממניות החבר הלאחר ההקצאה.

- החברה תקצה, במועד הביצוע, אגרות חוב בשווי של כ-95 מיליון שקל. 

- מכירת קרקעות סביון שבבעלות אפריקה ישראל : אם יימכרו הקרקעות בסמום של עד 75 מיליון שקל ברוטו, הסכום כולו יועבר למחזיקי אגרות החוב; אם הסכום יעלה על 75 מיליון שקל ברוטו, יחולקו הכספים שמעל סכום זה באופן שווה – 50% למחזיקי האג"ח ו-50% לחברת אפריקה ישראל ; אם לא תושלם העסקה בתוך ארבע שנים, תשלם החברה למחזיקי האג"ח את הסכום שייקבע על פי הערכת שווי שתבוצע לקרקעות – בתנאי שהסכום לא יפחת מ-75 מיליון שקל ולא יעלה על 85 מיליון שקל; לחברה תהיה אפשרות לרכוש את זכויות מחזיקי האג"ח תמורת 75 מיליון שקל.

"נוסף על האמור לעיל, יהיו זכאים מחזיקי אגרות החוב של אפריקה למזומנים בקופת אפריקה ישראל והחברות הפרטיות שבבעלותה המלאה", נכתב בהודעת י.ח דמרי, "לרבות שווה מזומנים וניירות ערך סחירים, ולרבות כספים שיתקבלו מעסקת מכירת חברות המפעיל, אך למעט מזומנים בקרקעות סביון דניה סיבוס וחברות בבעלותה של דניה סיבוס. כן יהיו זכאים מחזיקי אגרות החוב של אפריקה לסך השווה לחלקה היחסי של אפריקה ישראל במזומנים המצויים בקופת חברת משתלות סביון, המוערך בכ-13 מיליון שקל". 

כזכור, ארבעה גורמים כבר הגישו את הצעתם לרכישת חברת אפריקה ישראל – מבטח שמיר שבבעלות איש העסקים מאיר שמיר, קבוצה בראשותו של איש העסקים גד זאבי, חברת לפידות קפיטל שבבעלות איש העסקים יעקב לוקסנבורג וקבוצה משותפת לנתנאל גרופ, לאיש העסקים מייקל שטיינברג ולחברת קולרידג' (Coleridge Gas & oil Exploration),שהגישה את הצעתה אחרונה, לקראת סוף השבוע האחרון.

ביום רביעי הקרוב, 21.8.2019, תתקיים אספת בעלי אגרות החוב של חברת אפריקה ישראל , שבה צפויה להתקבל ההחלטה בדבר הסדר החוב שייבחר מבין חמשת ההסדרים שהוגשו עד כה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:י.ח דמרייגאל דמריאפריקה ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...