מינהל התכנון: "חוסר הלימה מוחלט בין גודל דירות לגודל משפחות"

יו"ר הוועדה המחוזית ת"א דניאלה פוסק חשפה את נתוני הדוח שיפורסם בקרוב, במסגרת דיון שקרא לבנות כמה שיותר דירות קטנות וכמה שפחות חניות גם ברמת השרון

שיתוף הכתבה
מינהל התכנון: "חוסר הלימה מוחלט בין גודל דירות לגודל משפחות"מינהל התכנון: "חוסר הלימה מוחלט בין גודל דירות לגודל משפחות"

דוח חדש שיפרסם בקרוב מינהל התכנון מציג "חוסר הלימה מוחלט בין גודל יחידות הדיור בישראל לבין גודל המשפחות החיות בארץ". הדברים נאמרו על ידי דניאלה פוסק, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, במסגרת דיון שנערך בחודש יולי שבו קראה לוועדה לאשר ליזם לבנות כמה שיותר יחידות קטנות בפרויקט חדש במרכז רמת השרון, בפינת רחובות סקולוב והכרמל, בתקן של 0.6 חניות בלבד לכל יחידת דיור. 

לדברי פוסק, הדוח שיפרסם בקרוב מינהל התכנון מגלה כי 50% מבתי האב במדינת ישראל, "ובמטרופולין תל אביב המספר גדול אף יותר", כולל משפחות של 1-2 נפשות בלבד. לדבריה, אותם 50%, של 1-2 אנשים למשק בית, נאלצים כיום לגור בדירות שאינן מתאימות להם, מאחר ושוק הדיור בישראל כולל רק 20% בנייה המותאמת לדירות של אדם אחד או שניים. פוסק: "יש חוסר הלימה מוחלט בשוק בין הצרכים למה שמייצרים. למה? כי הקבלנים מייצרים כולם דירות של 4-5 חדרים, בזמן שהשוק צריך דירות של 40 ו-50 מ"ר".     

[quote]

במסגרת הפרויקט שעליו נסב הדיון בוועדה, מקדמת חברת קידר מבניםתב"ע נקודתית בתמיכת העירייה, שתכלול הריסת בניין צמוד קרקע שיושב על מגרש של 770 מ"ר והקמת בניין של 9 קומות מעל מסחר, עם 22 יח"ד, מתוכן 20% דירות קטנות של 45-50 מ"ר. היזמים ביקשו להקים חניה אחת כל יח"ד (המסחר והמשרדים לא יקבלו כלל חניות),אולם פוסק התעקשה שניתן להסתפק ב-0.6 חניות בלבד - הדירות הגדולות יקבלו חניה לדירה, והדירות הקטנות יותר לא יקבלו כלל חניה, בהתאם למדיניות של מינהל התכנון שמעוניינת להתבסס בעיקר על תחבורה ציבורית, הליכה ברגל, שימוש באופניים וכו'. בניגוד לעמדת פוסק, מהנדסת עיריית רמת השרון, עירית טלמור, טענה כי יחס של חניה אחת לכל דירה הוא מינימלי, מאחר ופתרונות רבים של תחבורה ציבורית עדיין לא זמינים ברמת השרון. 

ראש עיריית חולון, מוטי ששון, הסכים עם טלמור בדרישה לחניה לכל דירה. פוסק ענתה לו: "מוטי, אני לא יודעת מתי דיברת לאחרונה עם צעירים. הם לא רוצים את החניה הזאת, זה עולה להם ים כסף. הם רוצים אופניים, הם רוצים קורקינטים, הם רוצים אוטובוסים, הם רוצים רכבת קלה, הם רוצים מטרו. אתה ואני שייכים לדור שלא היתה כלל שאלה, אבל אני רואה את הבנות שלי, אני רואה את החבר'ה הצעירים, אני רואה את הסטודנטים שלי, אני רואה את כל החברים שלהם. הם לא מחזיקים רכב יותר". 

בסופו של דבר, נקבע כי התוכנית תופקד תחת התנאי שהפרויקט יכלול 22 יח"ד, מתוכן 28% יחידות דיור קטנות של עד 75 מ"ר, כולל ממ"ד (6 דירות),ובתקן חניה של 0.6 חניות ליח"ד בלבד.  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןעיריית חולוןדניאלה פוסק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...