עוד שיא במשכנתאות: 2.7 מיליארד שקל על נכסים בשווי 2 מיליון ויותר

גם היקף המשכנתאות בשיעור מימון של 75-60% שבר את שיא כל הזמנים, עם 2.36 מיליארד שקל • היקף המשכנתאות הכולל ביולי: 6.66 – הגבוה זה כארבע שנים

שיתוף הכתבה
עוד שיא במשכנתאות: 2.7 מיליארד שקל על נכסים בשווי 2 מיליון ויותרעוד שיא במשכנתאות: 2.7 מיליארד שקל על נכסים בשווי 2 מיליון ויותר

יולי 2019 ממשיך במגמת שבירת השיאים בהיקפי המשכנתאות על דירות: בחודש שעבר הסתכם היקף המשכנתאות על דירות בשווי שני מיליון שקל ויותר ב-2.775 מיליארד שקל – שיא כל הזמנים לנכסים בסכומים אלו. זאת לעומת היקף של 2.45 מיליארד שקל על נכסים אלו ביוני, נתון שהיווה גם כן שיא כל הזמנים רק לפני חודש אחד. כך עולה מהנתונים שפרסם היום (ה') בנק ישראל.

זהו לא השיא היחיד שנשבר בחודש החולף: גם היקף המשכנתאות בשיעור מימון של 75-60% - שיעור המימון המהווה את החלק הארי מסך המשכנתאות לפי קטגוריה זו - הגיע לשיא חדש, של 2.363 מיליארד שקל.

היקף המשכנתאות הכולל בחודש יולי 2019 עמד על 6.668 מיליארד שקל. מדובר בשיא של יותר מארבע שנים: רק בחודש יוני 2015 עמד היקף המשכנתאות על סכום גבוה יותר, 6.99 מיליארד שקל. למעשה, למעט אותו חודש יוני לפני ארבע שנים, היקף המשכנתאות ביולי החולף היה הגבוה ביותר מאז שנת 2011.

למרות היקף המשכנתאות הגבוה על כלל המשכנתאות, חלקן של המשכנתאות על נכסים שווי 2 מיליון שקל ויותר המשיך גם הוא לעלות: אם בחודש יוני 2019 הוא עמד על 41.3% "בלבד" מכלל המשכנתאות, הרי שביולי 2017 הוא עמד על 41.6%. היקף המשכנתאות בשיעור מימון של 75-60% מכלל המשכנתאות עמד ביולי 2019 על 35.4%.

בבנק ישראל מציינים כי בשנה האחרונה ישנה עלייה מתמדת בביצועי המשכנתאות, המשכה של מגמה שהחלה בתחילת שנת 2018, לאחר שנתיים קודמות ירידה בביצועי המשכנתאות החודשיִים. "הגידול בביצועי המשכנתאות מתחילת השנה הושפע בעיקר מהתפתחויות בשוק הדיור, ובראשן גידול ברכישת דירות ראשונות, ובפרט דירות חדשות", מצוין בסקירת הבנק. "למרות העלייה בביצועי המשכנתאות, ועלייה קלה שחלה בגובה של ההלוואה הממוצעת ביחס לשווי הנכס (LTV),יחס האשראי לדיור לתוצר בישראל נותר נמוך בהשוואה בין לאומית (27%),ואיכות תיק המשכנתאות של הבנקים נותרה גבוהה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:היקף המשכנתאותרכישת דירה ראשונההחזר משכנתאבנק ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...