פרויקט הטורבינות בגולן מתקדם: נחתם הסכם הקמה תמורת 260 מיליון שקל

החברות מנרב ונקסטקום סיכמו עם חברת אנלייט על הקמת הפרויקט בסמוך לתל פארס שבמזרח הרמה • יקימו 39 טורבינות רוח בתוך 23 חודשים, שייצרו 190 מגה ואט חשמל

שיתוף הכתבה
פרויקט הטורבינות בגולן מתקדם: נחתם הסכם הקמה תמורת 260 מיליון שקלפרויקט הטורבינות בגולן מתקדם: נחתם הסכם הקמה תמורת 260 מיליון שקל

פרויקט טורבינות הרוח מעורר המחלוקות ברמת הגולן מבשיל אט-אט, למרות הכול: החברות מנרב ונקסטקום מעדכנות היום (א') לרשות לניירות ערך כי חתמו על הסכם להקמת פרויקט "רוח בראשית" שבמהלכו ייבנו 39 טורבינות רוח בפרויקט האנרגיה המתחדשת בסמוך לתל פארס שבמזרח הרמה. מדובר בטורבינות שאמורות לייצר חשמל בהספק של כ-190 מגה וואט, באמצעות אנרגיית הרוח. 

הפרויקט אמור להימשך כ-23 חודשים, על פי שתי החברות, והתמורה הצפויה ממנו היא 260 מיליון שקל. יש לציין כי שתי החברות, מנרב ונקסטקום, יבצעו את הפרויקט כמיזם משותף בחלקים שווים – לכל חברה החזקות בשיעור של 50% בפרויקט. 

נזכיר כי הפרויקט המדובר – השני מסוגו בגולן (הפרויקט הראשון, שפועל במקום מ-1992, נמצא בהר בני רסאן שבצפון-מזרח הרמה וכולל עשר טורבינות) – זכה להתנגדויות רובת מצד הארגונים הירוקים, בעיקר בשל החשש לפגיעה בציפורים הנודדות ובנשרים המעטים שעוד חיים באזור. כ-4,500 התנגדויות הוגשו לתוכנית, אך בחודש יוני האחרון דחה אותן בג"צ ולמעשה אישר את הקמת החווה.

עוד קודם לכן, בינואר השנה, אישר קבינט הדיור את הקמת התוכנית. מדובר בפרויקט שמקדמת חברת אנלייט, שעלותו הכוללת מוערכת במיליארד שקל. זהו פרויקט שבו שותפים גם יישובים שונים ברמת הגולן - יונתן, אלוני הבשן, רמת מגשימים, מבוא חמה, נטור, כנף, אבני איתן ומעלה גמלא. ההערכה היא שהוא יחל לפעול בעוד שנים ספורות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךחברת מנרבקבינט הדיורנקסטקוםפרויקט רוח בראשיתחוות טורבינותהר בני רסאן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...