פלורנטין המאווררת? אושרה תוכנית להוספת 7,000 מ"ר שטחי ציבור לשכונה

הוועדה המחוזית תל אביב אישרה תכנון להוספת שטחים ציבוריים פתוחים ומוסדות ציבור לשכונה הצפופה • ההוראות כוללות גם שימור של מתחם שוק הרצל ההיסטורי

שיתוף הכתבה
פלורנטין המאווררת? אושרה תוכנית להוספת 7,000 מ"ר שטחי ציבור לשכונהפלורנטין המאווררת? אושרה תוכנית להוספת 7,000 מ"ר שטחי ציבור לשכונה

האם בעתיד הלא רחוק שכונת פלורנטין תהיה 'מאווררת' יותר, ובעלת כמות גדולה יותר של שטחים פתוחים? הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה לאחרונה את תוכנית "שטחי ציבור בפלורנטין", היא תוכנית תא/3847, אשר אמורה לרווח את המרחב הציבורי בה באופן משמעותי ולהפחית בציפוף.

בדברי ההסביר לתוכנית נכתב כי "שכונת פלורנטין מאופיינת בבינוי בעל צפיפות רבה. השכונה תוכננה עם מיעוט שטחים לטובת הציבור, כמו גם שטחים פתוחים, ובשנים האחרונות היא מאופיינת בבנייה חדשה למגורים. לאור המחסור בשטחי ציבור ומצוקת השטחים הפתוחים, התוכנית נועדה להגדיל את מצאי המגרשים לטובת הציבור בשכונה, וזאת ל ידי איתור מגרשים בעלי פוטנציאל לשינוי ייעודם למגרשים בעלי ייעוד ציבורי".

למעשה, התוכנית יצאה לדרך על רקע עתירה של ארגון אדם טבע ודין ותושבים בפלורנטין עוד ב-2008, והסכם שעליו חתמו העותרים מול העירייה. בין היתר דובר באותו מעמד על הקמת קריה ציבורית בשטח של כ-10 דונם בשכונה, שתתוכנן בשיתוף הציבור. ייתכן שהתוכנית הזו היא הצעד הראשון בדרך לשם. 

התוכנית אינה כוללת כל התייחסות לשטחי מגורים, וגם הבינוי בה מועט. סעיף אחד בולט בה: שימור מתחם השוק ההיסטורי שפעל במפגש שבין סמטת אלוף בצלות לרחוב הרצל. השוק, שהשריד היחיד לו הוא אטליז ברחוב השוק, פעל כמעט כ-50 שנים, וכיום הוא משמש מגרש חניה. התוכנית מגדירה אותו כ"אתר לשימור מחמיר" ומכלילה אותו בתוכנית השימור תא/2650/ב.

ככלל, מקצה תוכנית שטחי הציבור בפלורנטין 633 מ"ר למבנים ומוסדות ציבור, 1,081 מ"ר לשטחים ציבוריים פתוחים ו-5,381 מ"ר לקרקע שתכלול הן שטחים פתוחים והן מבנים ומוסדות ציבור. בסך הכול "תתאוורר" פלורנטין בזכות התוכנית ב-7,096 מ"ר של שטחים פתוחים ומבני ציבור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכונת פלורנטיןהוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביבצפיפות אוכלוסיןתא/3847
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...