15 סעיפי אישום נגד ענבל אור: "פעלה במרמה, בעורמה ובתחבולה"

האישומים - בגין אי דיווח על כ-90 מיליון שקל, מרמה בנסיבות מחמירות ועוד • גם סמנכ"ל הכספים והעוזרת האישית מואשמים • כתב האישום המלא נגד אור בכתבה

שיתוף הכתבה
ענבל אורענבל אור

המדינה נגד היזמית ענבל אור: פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (ד') כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב נגד ענבל אור, נגד חברות שהיו בשליטתה, נגד סמנכ"ל הכספים של אור סיטי, דרור גלעדי, ונגד העוזרת האישית של אור, טלי חיו. כתב האישום נגד ענבל אור כולל 15 אישומים, הכוללים בין היתר ביצוע עבירות על חוק המע"מ ופקודת מס הכנסה - בעקבות אי־דיווח על עסקאות בסכומים של יותר מ-81 מיליון שקל, עבירות מרמה בנסיבות מחמירות כלפי לקוחות וכלפי מנהל סניף בנק, עבירות על חוק הגנת הצרכן ואף סירוב להתייצב לחקירה.

על פי כתב האישום, בין השנים 2016-2008 פעלה ענבל אור בשוק הנדל"ן והמגורים בישראל באמצעות קבוצת חברות בשליטתה ובניהולה. בחלק מהעסקאות, בשמונה פרויקטים למגורים שבהם ארגנה קבוצות רכישה באמצעות החברות השונות, היא לא הוציאה חשבוניות ולא דיווחה למנהל מע"מ עליהן. כתב האישום גורס כי סכום העסקאות הכולל שבגינו לא הוציאה אור חשבוניות ולא דיווחה למנהל המכס והמע"מ הגיע לכ-81 מיליון שקל, ואילו המע"מ הנובע מהן הוא כ-11.5 מיליון שקל. 

בין הפרויקטים המוזכרים בכתב האישום: הל"ה 52, ז'בוטינסקי 104, אור בקונגרס, השניים ומציצים. בהקשר זה נכתב בכתב האישום כי "אור סיטי וענבל אור פעלו במרמה, בעורמה ובתחבולה על מנת שענבל אור תתחמק מתשלום מס בגין הכנסתה מדיבידנד מאור סיטי".

נוסף על כך, אור מואשמת כי לא הוציאה חשבוניות ולא דיווחה למנהל המכס והמע"מ על עסקאות שביצעה כעוסקת עצמאית בתחום הנדל"ן, עת נרשמו על שמה זכויות בפרויקטים למגורים ששיווקה, וזאת בסכום של כ-9 מיליון שקל. עוד נכתב בכתב האישום כי חברה בשליטת אור מימנה עבורה רכישת דירה בסכום 2.7 מיליון שקל, שעליה היא לא דיווחה כנדרש, כהכנסה מדיבידנד.

עוד מואשמת אור בביצוע עבירות מרמה כלפי לקוחות באחד הפרויקטים שבהם ארגנה קבוצת רכישה . היא מואשמת כי פנתה לכמה לקוחות בפרויקט צ'לנוב, כדי שיבצעו העברות בנקאיות לחשבון חברה בשליטתה, במקום חלק מהצ'קים שהיו אמורים למסור לנאמן. 

על פי כתב האישום היא עשתה זאת "תוך הצגת מצגים כוזבים שונים וללא יידוע הנאמן, וקיבלה לחשבון חברה בשליטתה סכום של כשני מיליון שקל. כתוצאה מהתנהלותה של אור, לא נותר בחשבון הנאמנות די כסף עבור תשלום לבעלי הקרקע, וכלל חברי קבוצת הרכישה נאלצו לשלם תשלומים נוספים מעבר לסכומים אליהם התחייבו מראש".

בנוסף, אור מואשמת בכך שביקשה ממנהל סניף בנק המזרחי לכבד צ'קים שמסרה חברה בשליטתה, למרות חריגה ממסגרת האשראי בחשבון החברה. על מנת לשכנע את מנהל הסניף לכבד את בקשתה הציגה בפניו אור מסמך שנחזה להיות מסמך בנקאי, שאותו זייפה באמצעות שני הנאשמים האחרים, גלעדי וחיו, ואשר לימד לכאורה שבחשבונה הפרטי קיימת יתרה עו"ש של עשרות מיליוני שקלים. בעקבות המרמה מנהל הסניף נעתר לבקשתה אולם הצ'ק שנתנה לכיסוי חריגת האשראי חזר בהמשך.

[quote]

כתב האישום מגולל גם עבירות על חוק הגנת הצרכן, בשל פרסומים מטעם אור והחברות שבשליטתה שבהם הוסתר פרט מהותי. "חברת אור סיטי הזמינה את ציבור הצרכנים לרכוש דירות במחירים אטרקטיביים, והכול תוך שהסתירה את העובדה כי הפרסומים מתייחסים לארגון של קבוצות רכישה לרכישת מקרקעין, פרט אשר הינו עניין מהותי בעסקה. בכך, יצרה אור סיטי מצג כוזב בפרסומת לעניין טיב, סוג ומהות העסקה המוצעת כלפי הצרכנים". עוד נטען בהקשר זה כי ענבל אור לא התייצבה לחקירה בפני חוקרי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, ללא הצדק סביר.

למעשה הוגשו בפרשה שני כתבי אישום – אחד נגד ענבל אור, חברות שבשליטתה והסמנכ"ל דרור גלעדי, ואחד נוסף ונפרד נגד טלי חיו. את כתב האישום הגישו עורכי הדין אלון גילדין, טפת מויאל-רוטשילד, פנינית בן עמי ורוי גורדון מפרקליטות מיסוי וכלכלה, לצד עו"ד אריאל דיאמנט מהרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. החקירה בוצעה על ידי חקירות מכס ומע"מ ירושלים ופקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המיסים, יחידת הונאה תל אביב במשטרת ישראל והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ענבל אורבית משפט השלום בתל אביב-יפואור סיטידרור גלעדי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...