רכישת אפריקה: האם הצעה של דמרי "ברגע האחרון" תשנה את התמונה?

פרסומים שונים כבר קבעו: הרוכשת שנבחרה היא לפידות קפיטל של יעקב לוקסנבורג • בצהרי היום שדרגה י.ח דמרי את הצעתה ב-20 מיליון שקל, אך לא בטוח שהמהלך ייחשב

שיתוף הכתבה
יגאל דמרייגאל דמרי

האם נושא רכישתה של חברת אפריקה ישראל השקעות סגור? כלל לא בטוח. בהצבעת מחזיקי אגרות החוב של החברה, שנערכה ביום חמישי האחרון, נבחרה ברוב קולות (יותר מ-50%) הצעתה של חברת לפידות קפיטל, החברה שבבעלות איש העסקים יעקב לוקסנבורג. על פי תוצאות אלו, לפידות היא זו שאמורה להיות מוכרזת רשמית כבעלי אפריקה.

למרות זאת, היום (א') בשעות הצהריים הגישה חברת י.ח דמרי, המועמדת השנייה לרכישת החברה, הצעת רכישה עדכנית – וזאת למרות שההצבעה התקיימה ביום חמישי. כעת נותר להמתין ולראות אם ההצעה המשודרגת של דמרי תיבחן, או שההצבעה שהתקיימה בחמישי, ושהסתיימה בהחלטה ברור הלמדי של בעלי האג"ח, היא זו שתקבע.

כזכור, הגישו חמישה גופים הצעות לרכישת אפריקה ישראל השקעות, ושניים מהם עלו "לסיבוב המכריע", לאחר שבהצבעת בעלי האג"ח הראשונה לא נבחרה אף הצעה ברוב הדרוש של 50% ויותר. בחמישי האחרון התקיימה הצבעה נוספת, ובה נבחרה כאמור ברוב קולות הצעתה של לפידות קפיטל – הצעה שכללה תשלומי מזומן של 879 מיליון שקל, ותשלומים נוספים בסכום של 365 מיליון שקל. ההצעה הכוללת של לפידות עמדה על 1.244 מיליארד שקל, והיא הוגשה בשיתוף חברת אלטשולר שחם.

דמרי מצידה הגישה ליום ההצבעה בחמישי הצעה בגובה 1,220 מיליון שקל, והיום שיפרה אותה בכ-20 מיליון שקל: תשלום במזומן ובניירות ערך סחירים – 753 מיליון שקל (במקום 733 מיליון בהצעה המקורית),ובסך הכול 1.24 מיליארד שקל, סכום שעודנו נמוך מהצעתה של לפידות קפיטל.

יעקב לוקסנבורג: מסיקור מסעדות לבעלי חברת חיפוש נפט

יעקב לוקסנבורג, בעל השליטה בחברת חיפושי הנפט לפידות קפיטל, בעל תואר בכלכלה ובמנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב, החל את דרכו הרחק משוק ההון, כמסקר מסעדות מטעם ידיעות אחרונות. אט-אט החל להיכנס לעולם ההשקעות, ולאחר שרכש בשלב הראשון 20% ממניות לפידות קפיטל – המשיך להגדיל את אחזקותיו בחברה והגיע ל-88% שליטה בה, לאחר שרכש את מניותיה מאיש העסקים ברוך רפפורט. בנובמבר 2009 מונה ליו"ר לפידות.

חברת לפידות קפיטל היא חברת קידוח נפט ומים, אשר פועלת בעיקר בשדות חלץ שבדרום הארץ. לוקסנבורג מחזיק כיום בנתח נכבד גם מהחברות סאני תקשורת סלולרית, סאני אלקטרוניקה ו-Gamenal Trading Limited. רכישת אפריקה השקעות היא למעשה דרישת הרגל המשמעותית ביותר שלו בעולם הנדל"ן הישראלי עד כה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:לפידות קפיטליעקב לוקסנבורגיגאל דמרי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...