הוות"ל אישרה את פרויקט אנרג'יקס להקמת 25 טורבינות נוספות בגולן

עלות הפרויקט מוערכת בכ-600 מיליון שקל, והוא עתיד להיות השלישי באזור • רק בשבוע שעבר נחתם הסכם להקמת פרויקט טורבינות אר"ן, של חברת אנלייט

שיתוף הכתבה
הוות"ל אישרה את פרויקט אנרג'יקס להקמת 25 טורבינות נוספות בגולןהוות"ל אישרה את פרויקט אנרג'יקס להקמת 25 טורבינות נוספות בגולן

המדינה ממשיכה לדחוף להקמת עוד פרויקטים לניצול אנרגיית רוח נקייה (אר"ן) ברמת הגולן: חברת אנרג'יקס אנרגית מתחדשות הודיעה היום (ג') כי קיבלה את אישור הוועדה לתשתיות לאומיות, הוות"ל, להקמת 25 טורבינות רוח בגולן, בהספק המוערך ב-100 עד 120 מגה ואט. בהמשך תאפשר התוכנית הקמה של שש טורבינות נוספות, שיוכלו לספק עוד 20 עד 30 מגה ואט. מקומו המדויק של הפרויקט טרם נמסר.

אנרג'יקס, שחברת אלוני חץ מחזיקה בכ-60% ממניותיה, כתבה בהודעתה לרשות לניירות ערך כי "סך היקף ההשקעה להקמת הפרויקט הכולל 25 טורבינות רוח מוערך ב-650-550 מיליון שקל, וצפי ההכנסה השנתית מוערך ב-130-110 מיליון שקל".

הקמת הפרויקט בפועל כפופה להשלמת כמה הליכי רישוי, בין היתר מול רשות החשמל, שמליאתה כבר אישרה את מתן הרישיון המותנה לפרויקט, ולקבלת אישורים והיתרים סטטוטוריים ואישורים נוספים, כמו גם הגעה לכדי סגירה פיננסית. אתגר נוסף שניצב בפני החברה הוא הסדרת פתרון טכנולוגי עבור מערכת הביטחון, ומימונו, בהקשר של הקמת חוות הטורבינות. 

"למיטב ידיעת החברה, פתרון כאמור נדרש למערכת הביטחון משיקולים ביטחוניים הנגרמים מהקמת חוות טורבינות רוח בישראל, באופן רוחבי ולא בהכרח כתוצאה מהקמת פרויקט אר"ן. הגם שמשרדי הממשלה נמצאים במגעים קונקרטיים למציאת מקורות המימון שישמשו את משרד הביטחון להסדרת הפתרון הטכנולוגי, במועד אישור הדו"ח (שפורסם בחודש שעבר) אין ודאות לגבי מועד הסדרת הפתרון הטכנולוגי".

נזכיר כי רק בשבוע שעבר נחתם הסכם להקמת פרויקט טורבינות נוסף ברמת הגולן, באזור תל פארס שבמזרחה: חברת אנלייט סיכמה אז כי החברות מנרב ונקסטקום יקימו את הטורבינות בפועל, תמורת סכום של 260 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךאלוני חץחוות טורבינותרשות החשמלחברת אנרג'יקסהוועדה לתשתיות לאומיות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...