ירידה בהיקף המשכנתאות שנטל הציבור באוגוסט: 5.97 מיליארד שקל

לאחר השיאים ביולי הביקוש מצטנן מעט – אם כי מדובר עדיין על אחד הסכומים הגדולים בעשור האחרון • היקף משכנתה ממוצעת וכמות ההלוואות בפיגור דווקא עלו

שיתוף הכתבה
נתונים נתונים

היקף המשכנתאות שנטל הציבור בחודש אוגוסט 2019 הסתכם ב-5.97 מיליארד שקל – כך על פי נתוני בנק ישראל שפורסמו היום (ד'). הנתונים משקפים ירידה בהיקף המשכנתאות ביחס לחודש יולי 2019, חודש ששבר שיאים מבחינות רבות עם סכום של 6.66 מיליארד שקל, אך בהסתכלות על העשור האחרון מדובר עדיין בהיקף מהגבוהים ביותר שנרשמו כאן. 

בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (אוגוסט 2018),נרשמה עלייה של כ-5% בהיקף המשכנתאות; ביוני 2019, אז ההיקף היה מהגבוהים בעשור, הסכום היה נמוך יותר מזה של החודש האחרון - 5.955 מיליארד שקל. כדי לאתר חודש שבו היקף המשכנתאות היה גבוה יותר מזה שנרשם באוגוסט החולף, יש להרחיק עד לאוגוסט 2015.

הירידות בהיקפי המשכנתאות מתבטאות גם במדדים אחרים שבהם נרשמו שיאים בחודש הקודם, כמו סך המשכנתאות שניטלו עבור בתים במחיר 2 מיליון שקל ויותר, או סך המשכנתאות לפי שיעור מימון של 60 עד 75 אחוזים.

מפתיע לגלות, דווקא בשל הירידה בהיקף המשכנתאות הכולל, כי נרשמה עלייה בהיקפה של משכנתה ממוצעת: בחודש אוגוסט 2019 המשכנתה הממוצעת עמדה על סכום של 724 אלף שקל, בעוד ביולי 2019 היא עמדה על 717 אלף שקל. למעשה, מדובר בחודש שלישי של עלייה בנתון זה, שעמד ביוני 2019 על 692 אלף שקל.

נתון נוסף שבו נרשמה עלייה – וגם הוא עשוי להדליק נורה אדומה – נוגע להיקף המשכנתאות שנמצאות בפיגור של יותר מ-90 יום מבחינת החזר ההלוואה. על פי נתוני בנק ישראל, משכנתאות בהיקף של 2.614 מיליארד שקל היו בפיגור שכזה, עלייה ראשונה לאחר ארבעה חודשים של ירידה רצופה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בנק ישראלבנקים למשכנתאותהיקף המשכנתאות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...