יום גורלי בלשכת השרה שאשא-ביטון: האם תמ"א 38 תוארך בשלוש שנים?

שרת הבינוי והשיכון תכנס ישיבה בלשכתה, שבמהלכה היא צפויה – כך על פי הפרסומים – להאריך את תוקפה של התוכנית • בישיבה צפויים להשתתף כלל הגורמים הרלוונטיים

שיתוף הכתבה
יפעת שאשא ביטון יפעת שאשא ביטון

האם תוקפה של תמ"א 38 יוארך היום (א') באופן רשמי בשלוש שנים? על פי המסתמן כך אכן יהיה, במהלך ישיבה מיוחדת שתכנס בהמשך היום שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא-ביטון. השרה תכנס הבוקר את הישיבה בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים, וביניהם מנכ"ל המשרד בני דרייפוס, ראש מטה הדיור והמועצה הארצית לתכנון ובנייה, זאב בילסקי, ומנכ"לית מנהל התכנון , דלית זילבר.

על פי הפרסומים, מתכוונת השרה שאשא-ביטון לאשר את הארכת התמ"א ב-3 שנים נוספות. כידוע, מנהל התכנוןהמליץ שלא להאריך את התמ"א מעבר למועד הקרוב שבו אמור לפוג תוקפה, קרי מאי 2020, אך כעת נראה שהיא תוארך – בין היתר כדי לספק די זמן לראשי הענף להיערך לסיום התוכנית ואף לגבש רעיונות חלופיים.

כידוע, בין מקבלי ההחלטות שוררת מחלוקת באשר לצורך בהארכת התוכנית. לצד מנהל התכנון עומדים גורמים מקצועיים וראשי רשויות שונים, אשר קוראים שלא להאריך את תמ"א 38 מעבר למועד הקרוב; מנגד עומדים יזמים רבים הפועלים בתחום, וכן גורמים ממשלתיים שונים. המחלוקת הזו הביאה לאי-ודאות רבה בתחום וכעת נראה כי לשלוש השנים הקרובות, לכל הפחות, התמונה תתבהר במידה מסוימת.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ד"ר יפעת שאשא ביטוןיתד התחדשות עירונית בע"ממשרד הבינוי והשיכון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...