כך חולפת לה תהילת עולם: חברת א. דורי בניה מבקשת הקפאת הליכים

החברה שבבעלותו של עמוס לוזון, אשר בנתה בין היתר את מגדלי אקירוב, מגדלי YOO ומגדל נווה צדק, נקלעה לחובות גדולים ומתנהלים נגדה יותר מ-100 הליכים משפטיים

שיתוף הכתבה
עמוס לוזוןעמוס לוזון

א. דורי בניה, אחת החברות המובילות בענף הנדל"ן הישראלי עד לפני שנים לא מעטות, הגישה לאחרונה בקשה להקפאת הליכים, בעקבות חובות שהצטברו ושלל הליכים משפטיים שמתנהלים נגדה בימים אלו. החברה, המשמשת כזרוע הקבלנית של קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, חשפה בעקבות בקשתה כי נקלעה לחובות של כ-200 מיליון שקל, וכי מתנהלים נגדה יותר מ-100 הליכים משפטיים, בהיקף כולל של 640 מיליון שקל. עוד פורסם כי לצד הבקשה להקפאת הליכים, הוגשה בקשת פירוק נגד החברה, מטעם חברה ששימשה קבלנית משנה שלה.

חברת א. דורי הייתה, כאמור, אחת החברות הגדולות ביותר בשוק עד לשנים האחרונות, והקימה כמה מהפרויקטים המפורסמים ביותר בישראל, כדוגמת מגדלי אקירוב, מגדלי YOO, מגדל נווה צדק, מלון סיטי טאואר ועוד.

החברה הייתה במשך שנים בבעלותה של חברת גזית גלוב , אך בסביבות 2014 צברה חובות של מאות מיליוני שקלים והייתה על סף חדלות פירעון. חברת האם ניסתה להצילה, והזרימה לקופתה כספים רבים, אך ללא הועיל. ב-2016 היא נמכרה לקבוצה בראשות עמוס לוזון, אך עדיין הייתה במצב קשה. גם ניסיונותיה של חברת האם החדשה לא הועילו, ומצבה המשיך להיות קשה, כפי שהוא גם היום. לפי שעה, אתר החברה פועל כרגיל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמוס לוזוןחברת א.דוריגזית גלובמגדלי אקירוב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...