מחירי הדירות חוזרים לטפס: עלייה של 1.3% ביחס לאשתקד

אחרי הירידה הקלה בחודש שעבר, המדד חזר לעלות ביולי-אוגוסט, ב-0.1% בהשוואה ליוני-יולי • מחירי הדירות החדשות דווקא ירדו ב-2.8% בהשוואה ליוני-יולי

שיתוף הכתבה
מחירי הדירות חוזרים לטפסמחירי הדירות חוזרים לטפס

אחרי ה'התקררות' של יוני-יולי – מחירי הדירות חוזרים לעלות, ומציגים עלייה של 0.1% ביולי-אוגוסט, זאת בהשוואה לחודשים יוני-יולי. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, נרשמה ביולי-אוגוסט עלייה של 1.3% במדד מחירי הדירות. כך על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (ג'). נציין כי הלמ"ס עדכנה את נתוניה מהחודש שעבר, וקבעה כי מחירי הדירות ירדו בחודשים יוני-יולי 2019 ב-0.4%, ולא ב-0.3% כפי שפורסם בחודש שעבר.

בפילוח שינויי מחירי הדירות לפי מחוזות, בולטים המחוזות ירושלים והצפון, בהם בחודשים יולי-אוגוסט 2019 נרשמה עליית מחירים של 0.6% (בכל אחד מהמחוזות) בהשוואה ליוני-יולי 2019. במחוז מרכז המדד עלה ב-0.4% ובמחוז תל אביב – ב-0.1%. במחוז חיפה ובמחוז הדרום נרשמה דווקא ירידה לא קטנה במדד, של 0.9%. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד עלו המחירים במחוז הצפון ב-4.5%, במחוז תל אביב ב-2.7% ובמחוז חיפה ב-1.4%. במחוז המרכז נרשמה דווקא ירידה, של 1.2%.

הנתונים המפתיעים יותר מגיעים מכיוון מדד מחירי הדירות החדשות: הוא מציג ירידות, הן בהשוואה ליוני-יולי והן בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כך למשל, מחירי הדירות החדשות ירדו ב-2.8% ביולי-אוגוסט בהשוואה ליוני-יולי, וב-3.7% בהשוואה ליולי-אוגוסט 2018. על פי הלמ"ס, אחוז העסקאות שבוצעו בתמיכה ממשלתית והשתתפו בחישוב מהווה 42.1% מכלל העסקאות לדירות חדשות, בהשוואה ל-35.9% ביוני-יולי 2019.

נזכיר כי נתוני החודש שעבר של הלמ"ס הציגו ירידה במחירי הדירות החדשות גם ביוני-יולי – של 0.6% בהשוואה לחודשים הקודמים להם, ושל 3% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2018.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מדד מחירי הדירותחדשות הנדל"ןהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...