יפו במרכז הבמה: קפיצה של 950% בהתחלות הבנייה ברובע 7 בת"א

בכל 2018 החלה בנייתן של 81 דירות ברובע, ובמחצית הראשונה של 2019 – 770 יח"ד • בתל אביב כולה נרשמו 4,700 התחלות בנייה • "לא נס ליחו של המותג תל אביב"

שיתוף הכתבה
צילום אווירי - יפו צילום אווירי - יפו

יפו – המרכז העתידי של תל אביב? על פי הסימנים היא שועטת לשם כבר בימים אלו: בדיקה שערכו לאחרונה אנשי לשכת שמאי המקרקעין, בעקבות נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, העלתה כי ברובע 7, הרובע המכסה את אזור שדרות ירושלים ובלומפילד, החלה במחצית הראשונה של 2019 בנייתן של 770 יחידות דיור. מדובר בקפיצה של 950% בהשוואה ל-2018 כולה, שבמהלכה החלה בנייתן של 81 יחידות דיור בלבד.

לשכת שמאי המקרקעין ביצעה ניתוח של נתוני התחלות הבנייה לפי רובעים, ובעקבותיו ניתן לראות כי רובע 7 זכה לצמיחה הגבוהה ביותר מבחינה זו במחצית הראשונה של השנה. רובע 1 (הצפון הישן) ורובע 6 (אזור הקריה והמסגר) מציגים דווקא ירידה בהשוואה בין חצי השנה הנוכחית לשנת 2018, כפי שניתן לראות כאן:

"עיריית ת"א מתמקדת באזור דרום העיר, עם תוכניות מרחיקות לכת להתחדשות הרובע, והשנה כבר יצאו לדרך חלק מהתוכניות", מסבירה יפה סדן, סמנכ"לית שיווק ומכירות בחברת יוסי אברהמי , הבונה בשכונת נווה עופר וביפו. "השכונה עוברת בשנים האחרונות תהליך מאסיבי של התחדשות עירונית , וישנם לא מעט פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי-בינוי לצד פרויקטים חדשים – כמו פרויקט המגורים VIEW שאנחנו מקימים - וזה בא לידי ביטוי בעלייה בהתחלות הבנייה".

על פי נתוני הלמ"ס שנותחו על ידי אנשי הלשכה, בעיר תל אביב כולה נרשמו בין יולי 2018 ליוני 2019 4,700 התחלות בנייה של דירות חדשות - זינוק של 56% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי מקרקעין , אמר בעקבות הנתונים כי "לא נס ליחו של המותג 'תל אביב', ונראה כי גם השכונות המבוקשות פחות בעיר נהנות מביקוש על ידי היזמים, אשר צופים ביקוש עתידי גדול שם. הלחץ הגובר והולך לאספקת היצע באזורי ביקוש נותן אותותיו, ונראה כי תל אביב על רבעיה תמשיך, בחסות המשקל הרב שמייחסים בוועדה המקומית להתחדשות עירונית, להיות אחד המקומות המרכזיים אשר יספקו היצע זה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיים מסילתייפו תל אביבלשכת שמאי המקרקעיןהלשכה המרכזית לסטטיסטיקהעיריית תל אביביפה סדן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...