גבעתיים: העירייה דרשה הגבהת כניסה לבניין - ברחוב שהיא הנמיכה

הוועדה המקומית התנתה היתר בנייה לפרויקט תמ"א 38 בעיר ביצירת לובי כניסה המונגש לרחוב • ועדת הערר דחתה זאת, שכן המצב נוצר בעקבות עבודות פיתוח עירוניות

שיתוף הכתבה
גבעתייםגבעתיים

תנאי מרכזי לקבלת היתר בנייה בפרויקט תמ"א 38 בגבעתיים בוטל על ידי ועדת הערר המחוזית במחוז תל אביב – לאחר שהתברר כי דרישותיה של העירייה מבקשות תיקון של מצב קיים אשר נוצר בעקבות עבודות פיתוח שביצעה בעצמה.

הערר סב סביב בקשת היתר בנייה של חברת אקו סיטי – היתר בנייה מכוח תמ"א 38 לעיבוי ולחיזוק מבנה מגורים בן 4 קומות ו-14 דירות ברחוב ז'בוטינסקי 38 בעיר. בקשתה של החברה הייתה לתוספת 2.5 קומות ו-9 דירות לבניין, כך שיהיו בו בסך הכול 23 דירות בסופו של התהליך. 

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה גבעתיים בחנה את היתר הבנייה, והציבה כמה תנאים לאישורו – בין היתר כאלו הנוגעים לקומת המרתף בבניין. היא דרשה בין היתר להפוך את חלקה הצפוני של קומת המרתף ללובי הכניסה לבניין. הוועדה טענה כי בפועל קומת הכניסה מוגבהת בגובה של קומה אחת מעל הרחובות ז'בוטינסקי והכנסת שאליהם פונה הבניין. לדבריה, חפירת קומת מרתף כך שתשמש לצורך יצירת קומת כניסה חדשה לבניין תתקן את המצב הקיים בפועל, בכך שמפלס הכניסה יהיה בגובה מפלסי הרחובות הקיימים. "תכנון זה מייצר כניסה מונגשת לבניין, מזמינה, שקופה ומגוננת, אשר אינה מנוכרת לרחוב", נכתב בתשובת הוועדה.

חברת אקו סיטי טענה בתגובה כי בקשתה של הוועדה המקומית לא ישימה, בין היתר משום שהדרישות מחייבות תליית המבנה בזמן העבודות, הריסת רצפת המקלט, חפירה מתחת למפלס היסודות ועוד. בהתאם לכך הגישה אקו סיטי ערר על ההחלטה לוועדת הערר המחוזית, באמצעות עו"ד מיטל טויסטר ממשרד עו"ד עפר טויסטר, שם טענה עוד כי דרישות הוועדה המקומית לא סבירות.

 

בדיון ציינו חברי הוועדה, בראשות עו"ד אפרת דון יחיא סטולמן, כי "מהתרשמותנו נראה שההפרשים במפלסי גובה קומת הכניסה והרחוב נובעים מעבודות פיתוח שביצעה עיריית גבעתיים לאחר שהבניין היה כבר בנוי. עבודות אלו יצרו את הנמכת רחוב ז'בוטינסקי לעומת הבניין. הוועדה הייתה רשאית לבחון אפשרות לנצל חפירה זו לצורך יצירת לובי כניסה באזור זה, תחת שטחי החניה בבניין, ולשם כך ביקשנו מהצדדים להיפגש ולבחון את השלכות השינויים באמצעות אנשי מקצוע מטעמם. 

כמו כן קיימנו דיון לשמיעת הצדדים בעניין זה בנוכחות יועץ התנועה מטעם ועדת הערר. לאחר שבחנו את טענות הצדדים באנו לכדי מסקנה שאין מקום לשינוי מקום לובי הכניסה לעומת מקומו כיום. להבנתנו, שינוי זה מייצר קשיים משמעותיים בביצוע, לרבות בהיבט הקונסטרוקטיבי, שלא מצאנו אותו מוצדק בנסיבות שהוצגו בפנינו".

 

עוד נאמר בהחלטת הוועדה כי "אין בעינינו ספק שמבחינה אדריכלית פתרון הוועדה המקומית הוא פתרון מיטבי. עם זאת התכנון המוצע במסגרת הבקשה להיתר משפר את המצב הקיים, ונוכח זאת אנו קובעים שהכניסה לבניין תהיה כפי שהוצע במסגרת הבקשה להיתר - ולא מקומת המרתף".

בהתאם לכך קיבלה הוועדה פה אחד את ההחלטה לאפשר את אישור הפרויקט, בתנאי שהחברה תעמוד בתנאים נוספים שהעלתה הוועדה המקומית ושנידונו בדיון, כמו חניות לדיירי הבניין, גובה קומת הכניסה, מסתורי כביסה ועוד – שכמה מהם התקבלו על ידי הוועדה ונמצאו סבירים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית גבעתייםתמ"א 38ועדת עררהוועדה המקומית לתכנון ובנייה גבעתייםהיתר בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...