עוד סימן להתכווצות: ירידה ביחס בין ההיצע לביקוש בענף הבנייה

על פי הלמ"ס, ברבעון השני ירד היחס בין מספר המבקשים לעבוד לבין מספר המשרות הפנויות ל-1.6, לעומת 2.2 ברבעון הראשון • ירידה גם בקרב פועלים בלתי מקצועיים

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

סימן נוסף להצטמקות ולהתכווצות שוק העבודה בענף הבנייה: לאחר ששלשום פרסמנו על ירידה במספר המשרות הפנויות בענף לרמה הנמוכה ביותר מאז אמצע 2015 (9,281 משרות פנויות בלבד),מפרסמת היום (ג') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי היחס בין ההיצע לביקוש לעבודה בענף קטן גם הוא, ובמידה לא מבוטלת.

הנתונים מראים כי ברבעון השני של 2019 עמד היחס בין מחפשי העבודה במקצועות הבנייה לבין מספר המשרות הפנויות על 1.6 בלבד, לעומת 2.2 ברבעון הראשון של השנה. המשמעות, במילים אחרות, היא שבשלושת החודשים אפריל-יוני 2019 כמעט על כל משרה פנויה בענף נמצא אדם המחפש עבודה, בעוד בשלושת החודשים הראשונים של השנה נאבקו יותר משני בני אדם בממוצע על כל משרה פנויה.

המצב הזה משתקף היטב גם מהנתונים הנוגעים לסקטור העובדים הבלתי מקצועיים בענף: היחס בין ההיצע לביקוש בקרב פועלים בלתי מקצועיים בכרייה, בבנייה, בתעשייה ובהובלה עמד ברבעון השני של השנה על 3.5 (3.5 מחפשי עבודה על כל משרה פנויה),לעומת יחס של 4.4 ברבעון הראשון של השנה. למרות ירידה זו, הנתונים בקרב העובדים הלא מקצועיים מדגישים את המצב הרדום בקרב עובדי הבנייה המקצועיים. 

נתוני הלמ"ס מלמדים עוד כי ברבעון השני 2019 מספר המשרות הפנויות בקרב עובדים מקצועיים בתעשייה ובבינוי ועובדים מקצועיים אחרים דווקא עלה, ל-19.4 אלף משרות בממוצע לחודש (לעומת 18.1 אלף משרות פנויות ברבעון הראשון 2019). את ההבדל בין הנתונים הללו לבין הנתונים הקודמים אפשר להסביר בכך שהירידה במספר המשרות הפנויות שפורסמה שלשום מתייחסת לענפי הבנייה בלבד, ואילו כאן נכללים גם עובדי התעשייה ועובדים מקצועיים אחרים.

עוד נתון מעודד מצביע על כך שהביקוש לעובדים בבנייה ובעלי משלח יד דומה היה הגבוה ביותר בסקטור התעשייה והבינוי, עם 27.4%, ומתוכם עיקר הביקוש היה לבוני בתים למגורים, מניחי לבנים ובעלי משלח יד דומה, סתתים, חותכים, מנסרים ומגלפים באבן, יוצקי בטון, עובדים בגימור בטון ובעלי משלח יד דומה, עובדי שלד בתחום הבנייה ובעלי משלח יד דומים, רצפים ומניחי אריחים וטייחים. הביקוש לפועלים בלתי מקצועיים בכרייה, בבנייה, בתעשייה ובהובלה עומד על 20.6% מתוך הביקוש הכולל לעובדים בלתי מקצועיים במשק.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהענף הנדל"ן ענף הבנייהבנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...