מחיר למשתכן בחיפה: מה קורה למכרזים במבואות הדרומיים של העיר?

אחרי שעודכנו 8 פעמים (!) מאוקטובר אשתקד, פורסמו לאחרונה שוב מכרזי התוכנית בשכונה החדשה בעיר – אך נגרעו מהם שתי חלקות וכ-350 יח"ד • האם הפעם זה יעבוד?

שיתוף הכתבה
חיפה חיפה

תוכנית מחיר למשתכן בחיפה מסרבת להתרומם: לפני כיומיים (ב') פורסם עדכון למכרזי מחיר למשתכן בשכונה החדשה שבדרום העיר, במתחם המבואות הדרומיים. לכאורה פרסום תמים, אך מאחוריו מסתתרים לא פחות משמונה סבבי עדכונים של המכרזים מאז פורסמו לראשונה לפני שנה בדיוק, באוקטובר 2018.

עד כה העדכונים התייחסו רק למועדי ההגשה של הצעות לתוכנית, ככל הנראה בשל מיעוט הצעות לששת המגרשים הכלולים במכרזים אלו, אך העדכן האחרון מתחילת השבוע משנה גם את תוכנם של המכרזים: מתוך שש החלקות, שכללו במקור 1,056 יחידות דיור, נגרעו שתי חלקות שעליהן היו מתוכננות לקום כמעט 350 יחידות דיור. כעת כוללים המכרזים היקף יחידות דיור "רזה" יותר של 712 יחידות דיור בלבד. 

לפי שעה לא ברור מהי הסיבה הרשמית לגריעת שתי החלקות ממקבץ המכרזים המדובר. יש לציין כי על אף הקושי הרב בשיווק מכרזים אלו, הם אינם צפויים לעכב את הקמת השכונה כולה, שכן בהוראות התוכנית להקמתה הוגדר כי הזמן שיוקצב למימוש שלה יהיה עד 20 שנים.

[quote]
 
חשוב לזכור כי מאז שיצאה לפועל, תוכנית מחיר למשתכן לא שכיחה במיוחד בעיר הכרמל: מ-2016 פורסמו במסגרתה רק ארבעה מכרזים בחיפה, אשר כללו 510 יחידות דיור בשכונות קריית אליעזר ורמת אלמוגי. ארבעת המכרזים הללו נסגרו בהצלחה, וזכו בהם קבוצת אלמוג , אשדר , שרגאווי, עץ השקד ו-א.י. אמריקה ישראל להשקעות.

המכרזים חסרי המזל במבואות הדרומיים של חיפה מהווים חלק משכונת מגורים חדשה שתוקם בדרום העיר, כאמור. מדובר בשכונה שתכלול 5,072 יחידות דיור על שטח של כ-275 דונם, דרומית לאצטדיון הכדורגל סמי עופר וצפונית לטירת הכרמל הסמוכה. שטח התוכנית כולה הוא 748 דונם, והוא כולל לבד משטחי מגורים גם 148 שטח ציבורי פתוח, וכן שטחי מסחר ומשרדים - כולל כ-31 דונם המיועדים לתעשייה עתירת ידע.

השילוב הזה, שבין מגורים למסחר, משרדים ותעשייה, הוא זה שירתום את הרשויות לדחוף ולקדם את מכרזי מחיר למשתכן (אם עוד יפורסמו כאלו בעתיד – דבר לא בטוח כלל בהתחשב בהתפתחויות הפוליטיות של השנה האחרונה),כך טוענת עו"ד אילנה בראף שניר משרד עורכי הדין הררי טויסטר , שכבר לפני כשנה דיברה על האתגר שמולו ניצבות הרשויות בהקשר של פרויקטי מחיר למשתכן.

צפו בווידאו שבו מארח דרור מרמור את עו"ד בראף שניר לשיחה על מערכת היחסים המורכבת של הרשויות עם תוכנית הדגל של שר האוצר משה כחלון:


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןהררי טויסטר משרד עורכי דיןמכרז
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...