בהשקעה של 170 מיליון אירו: גזית גלוב מקימה מתחם חדש בהלסינקי

המתחם בבירת פינלנד, בשם Lippulaiva, יכלול 80 חנויות וסביבו ייבנו 8 רחובות חדשים אשר יכילו 500 דירות • הוא ישתרע על 44 אלף מ"ר וצפוי להיפתח באביב 2022

שיתוף הכתבה
חיים כצמןחיים כצמן

פרויקט חדש לגזית גלוב בפינלנד: החברה הודיעה היום (א') כי תקים מתחם מעורב ובו 80 חנויות ו-500 דירות בהלסינקי, בירת פינלנד, בהשקעה של 170 מיליון אירו. הפרויקט, שייקרא Lippulaiva, מקודם על ידי חברת הבת של גזית גלוב , סיטיקון, זרוע החברה בצפון אירופה, שבחרה בחברת Skanska – חברת בנייה שנחשבת לאחת מחמש הגדולות באירופה – להקים את המרכז המסחרי בפרויקט.

על פי הודעת גזית גלוב , חברת Skanska השבדית תחל בניהול הבנייה בעוד חודש לכל המאוחר והמרכז צפוי להיפתח באביב 2022. שטח ההשכרה בפרויקט יהיה 44 אלף מ"ר, וסביב המרכז ייבנו שמונה רחובות של בנייני מגורים ובהם 500 יחידות דיור חדשות. חלק זה של הפרויקט לא נכלל בחוזה שנחתם עם Skanska, אך בחברה מספקים הערכה באשר למועד השלמתו: בין השנים 2022 ל-2024.

[quote]

המרכז החדש מתוכנן להיבנות על הריסותיו של מרכז קניות ישן שעמד במקום בעבר. כיום פועל במקום מרכז קניות חלופי וזמני, שהוקם ב-2017 כדי לספק מענה לתושבי האזור – אך מאחר שמדובר באחד מהאזורים המבוקשים בהלסינקי, באזור Espoonlahti המתפתח, נדרשה הקמתו של מרכז רציני וגדול.

על פי גזית גלוב , מרכז הקניות החדש יהווה מרכז לשירותים מקומיים באזור, ומעוגן על ידי חנויות ומצרי מזון רבות. כמו כן הוא יכלול בתי קפה, מסעדות ושירותי נוחות, ויתפקד גם כמרכז התחבורה הציבורית הראשי באזור משום שיפעלו בו מסוף אוטובוסים ותחנת מטרו. על פי ההערכות כ-14,000 נוסעים ביום ישתמשו בתחנת המטרו של מרכז Lippulaiva. נוסף על כל אלו יוקם במקום גם חניון רב-קומות שיכלול כ-1,300 מקומות חניה לרכבים ומספר דומה של חניות לאופניים. 

פרט מעניין נוסף הוא מפעל האנרגיה הגיאותרמית לחימום וקירור שייבנה מתחת למרכז Lippulaiva - המפעל הגדול מסוגו באירופה. לצורך בנייתו כבר נחפרו מתחת למרכז הקיים במקום 170 בארות בעומק של כ-300 מטרים, במטרה להפיק אנרגיה נטולת פחמן שתענה על צורכי החימום והקירור של מרכז הקניות. חברת האנרגיהAdven  אחראית למימוש מתקן החימום והקירור הגיאותרמי, והיא מייצרת אנרגיה עבור סיטיקון. עבודות הבנייה של מתקן האנרגיה הגיאותרמי החלו באביב 2017. 

[quote]

"Lippulaiva הוא דוגמה מצוינת ליישום האסטרטגיה החדשה של סיטיקון", אומר מנהל הפיתוח הראשי של סיטיקון, אריק לנהאמר. "התמקדות רבה יותר בפיתוח פרויקטים בעלי שימושים מעורבים, וציפוף אזור המחיה והתעסוקה האורבני סביב מרכזי הקניות. המקום שבו יוקם המרכז והקונספט המסחרי שלו הוכחו כאטרקטיביים: שיעור חוזי ההשכרה המוקדמים עומד כבר היום על כ-60%".

"מתקן החימום והקירור הגיאותרמי יאפשר לסיטיקון להשיג את יעדי הקיימות שלה, וגם יאפשר לה לחזות את מחיר האנרגיה, כך שניתן יהיה לנהל את עלויות התחזוקה של Lippulaiva", אומר אומר טימו קוליחונן, סגן נשיא לגיאו-אנרגיה בחברת Adven. "רוב הבארות במקום כבר נקדחו, והעבודה בשיעור של כ-60% מסך כל ההשקעה במתקן הושלמה. האנרגיה שנוצרת במתקן תענה על כל הצרכים של מרכז הקניות ואולי אפילו תספיק לכמה מיחידות הדיור המתוכננות בסביבה".

חברת סיטיקון, המחוזקת על ידי גזית גלוב בשיעור של 48.6%, משמשת כיום כבעלים של חברות המפתחות ומנהלות 40 מרכזים מסחריים אורבניים בצפון אירופה. שווי תיק הנכסים המנוהל על ידי סיטיקון הינו כ-4.5 מיליארד אירו. ב-2015 רכשה חברת הבת את חברת סקטור תמורת 1.5 מיליארד אירו, ובכך הפכה לאחת השחקניות הגדולות בתחום הנדל"ן המניב בסקנדינביה. באוגוסט 2017 מכרה חמישה מרכזים מסחריים בפינלנד, תמורת 167 מיליון אירו.

יש לציין כי גזית גלוב ביקשה לאחרונה להעמיק את פעילותה באירופה על ידי השתלטות מלאה על חברת בת אחרת שלה, אטריום, שפועלת בעיקר בפולין ובצ'כיה, אך צעד זה טורפד בשבוע שעבר על ידי בעלי המניות, שלא אישרו את העסקה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גזית גלובחיים כצמןסטיקון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...