ועדת ערר: לא ניתן לדחות היתר לתמ"א 38 בשל "חזון רחוק למועד"

ועדת הערר הפכה החלטה של עיריית נתניה, שסירבה לתת היתר לחיזוק בניין לפי תמ"א 38 בשל רצון לקדם תכנון כולל בשכונה

שיתוף הכתבה
הבניין שסורב לקבל היתר לתמ"א 38 - נתניההבניין שסורב לקבל היתר לתמ"א 38 - נתניה

בימים שבהם עתידה של תמ"א 38 לא לגמרי ברור, כאשר יותר ויותר רשויות מקומיות מנסות לקבוע עבודות בשטח ולצמצם את תוכנית המתאר הארצית עד כמה שניתן, הפכה לאחרונה ועדת הערר במחוז מרכז את החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה, שסירבה לתת ליזמים היתר לעיבוי בניין מכוח תמ"א 38 ברחוב בלפור 9 בצפון העיר (קרוב לקרית צאנז), בטענה שמתבקש להכין תוכנית כוללת לכל האזור, ושמתן ההיתר לבניין בודד עלול לשבשה.

חברת ס.א ישראל אירופה יזמות ושיווק נדל"ן ביקשה לבנות עוד 2.5 קומות על הבניין ברחוב בלפור, הכולל היום 3 קומות על עמודים ובסה"כ 14 דירות. ס.א ישראל אירופה הגישה בקשה לעירייה להוסיף 10 דירות נוספות – 4 דירות בכל קומה ועוד 2 דירות פנטהאוז. הוועדה המקומית בנתניה דחתה את הבקשה, לאחר שכאמור הדגישה כי עיבוי בניין בודד עלול לשבש תוכנית כוללת לאזור (והקמת פרויקטים של פינוי בינוי גדולים יותר וכו').

ועדת הערר ציינה, כי "אנו סבורים, בכל הכבוד, כי כוונותיה העקרוניות של הוועדה המקומית, ראויות ככל שתהיינה, 'להתניע' הליך שמאי בכלל שטחי העיר, שבמסגרתו ייבחן מכפיל הזכויות הנדרש לכדאיות כלכלית במגרשים בעיר, לאחריו להגיש התנגדות לתכנון הכוללני אותו מקדמת הוועדה המחוזית, ולבסוף לערוך הליך תכנוני נפרד לפינוי בינוי במתחם בשלמותו, אינן עולות ולו בדוחק כדי הצעה חלופית רלוונטית וקונקרטית לביצוע החיזוק אותה ביקשה העוררת".

"לטעמנו", הדגישה הוועדה, "סופו של המשעול אליו מבקשת הוועדה המקומית להפנות את העוררת ואת בעלי הזכות במקרקעין, הינו במקרה הטוב בבחינת חזון רחוק למועד, ובכך אין די כדי להביא לדחיית הבקשה התלויה ועומדת לפנינו כעת".

ההחלטה פורסמה ביומון "כל יום" לענייני תכנון ובנייה שמפרסם משרד עו"ד עפר טויסטר. לדברי עו"ד מיטל טויסטר רוזנטל, "בימים אלה מתנהלים דיונים רבים בנושא האיזון בין חשיבותו של תכנון כולל לבין הרצון לקדם חיזוק מבנים בלוחות זמנים סבירים. במקרה זה ועדת הערר הבהירה כי לא ניתן לעצור את מימושה של תמ"א 38 , אשר הינה תכנית מתאר ארצית תקפה ומחייבת, בגין כוונות עתידיות ערטילאיות ורחוקות טווח, שאין כל דרך לממשן בעתיד הנראה לעין. נזכיר כי הזכויות מכוח תמ"א 38 הן אמנם זכויות בשיקול דעת, אולם תמ"א 38 מונה רשימה של טעמים אשר רק בגינם ניתן לסרב למימוש התמ"א. נראה כי ככל שהתכנון הכולל צפוי להתממש בלוחות זמנים ארוכים יותר, כך יהיה קשה יותר להצדיק סירוב לאפשר את מימושם של פרויקטים מכוח תמ"א 38".

ערר 1031-03-19 ס.א. ישראל אירופה יזמות ושיווק נדל"ן נ' ועדה מקומית לתכנון ובנייה נתניה.

יותר מ-50 הרצאות, 80 דוברים, 3 אולמות ו-1,500 משתתפים. 100% פרקטיקה, 100% חומר מעשי.
שריינו כבר עכשיו מקום באירוע המקצועי של ענף הנדל"ן ב-7 בנובמבר - פסגת הנדל"ן 2019. להרשמה 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תמ"א 38ועדת ערר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...