בימ"ש השלום: פירוק שיתוף למגרש נוסף בצפון מתחם סומייל בת"א

במגרש, בשטח של כ-3,178 מ"ר, מתוכננות להיבנות 38 יחידות דיור – לאחר פינוי בעלי הקרקע מהמקום • הבקשה לפירוק הוגשה על ידי בעלי 35% מהזכויות בקרקע

שיתוף הכתבה
קרדיט שאטרסטוק קרדיט שאטרסטוק

צעד חשוב בפיצוח תהליך התחדשותו המורכב של מתחם סומייל בתל אביב: בתחילת השבוע הורה השופט יגאל נמרודי מבית משפט השלום בתל אביב על פירוק שיתוף של מגרש מספר 121 במתחם שבמרכז תל אביב, בחלקו הצפוני – במפגש הרחובות אבן גבירול וז'בוטינסקי. מדובר במגרש בשטח של כ-3,178 מ"ר, שעליו מתוכננות להיבנות נכון להיום, על פי תב"ע תא/מק/2988/ב, כ-38 יחידות דיור חדשות.

כידוע, מתחם סומייל הוא אחד המתחמים האחרונים באזור זה של העיר תל אביב שנחשב לעתודת קרקע לבנייה – לאחר פינוי התושבים המתגוררים במקום. את התביעה לפירוק השיתוף במגרש, כדי לאפשר את התקדמות הפרויקט, הגישו בעלי זכויות במגרש, המחזיקים ב-35% מהזכויות בו. הם תבעו, באמצעות עורכי הדין שמואל שוב, הילה לביא ואלון קרביצקי ממשרד עוה"ד שוב ושות', את יתר בעלי הזכויות במגרש 121, שסירבו לפירוק השיתוף במועד זה. בין היתר טענו המתנגדים שלא ניתן לפרק את השיתוף במגרש, מאחר שחלק מהקרקע תפוס על ידי מחזיקים שונים, וכי יש להמתין עד שאלו יפונו.

[quote]

השופט יגאל נמרודי הזכיר בפתיחת דבריו את לשון סעיף 37 א לחוק המקרקעין, המציין כי "כל שותף במקרקעין משותפים זכאי בכל עת לדרוש פירוק השיתוף". בהתאם לכך קבע השופט כי "בעל זכויות במגרש תכנוני – שהזכויות על פיו טרם נרשמו – רשאי אפוא לעתור בתביעה לפירוק השיתוף בזכויות במגרש. היותם של המקרקעין פנויים אינו תנאי מקדים להעמדת דרישה לפירוק השיתוף. המתנה עד אשר המקרקעין יפונו מכל מחזיק עשויה להביא לעיכוב ממשי בקידום הליכי פירוק השיתוף, באופן שאינו מתיישב עם הוראות הדין. אכן, שווי של מקרקעין גבוה יותר אם הם פנויים ממחזיקים. אין די בעובדה זו כדי למנוע – כבר עתה  –מלקדם את פירוק השיתוף".

באשר למורכבות שבטיפול במתחם כולו בשל העובדה שעדיין מתגוררים בו אותם דיירים ותיקים, אמר השופט: "לחשש הנובע מעצם קיומם של מחזיקים על המקרקעין יינתן מענה, בבוא היום. כונס הנכסים שיתמנה יתבקש להזמין שמאות מפורטת, אשר תכלול גם סקר של מחזיקים. השמאי יתבקש לפרט בחוות דעתו, ככל שהדבר יתאפשר, את אובדן השווי הצפוי מעצם קיומו של כל מחזיק; אם מדובר במחזיק שהחובה לפַנותו מוטלת על מי מבעלי הדין בהליך – תיבָּחן האפשרות להשית על אותו בעל זכויות את אותו הפסד".

בהתאם לכך הורה השופט נמרודי על אני מורה על פירוק השיתוף במגרש 121, ומינה את עו"ד בועז רוה ואת עו"ד שי רוה ככונסי נכסים שלו, לצורך פירוק השיתוף במקרקעין, בדרך של מכירה למרבה במחיר. עוד פסק השופט כי על שני זוגות נתבעים לשלם לתובעים, כל אחד, סכום של 12,500 שקל בגין הוצאות משפט.

כזכור, בתחילת החודש שעבר הגישה אפריקה מגורים הצעה לרגישת המגרש הסמוך, מגרש מספר 122 במתחם סומייל, זאת לאחר שביוני השלימה את רכישת הקרקע במגרש 112 במתחם, תמורת 192 מיליון שקל.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:השופט יגאל נמרודימתחם סומיילמשרד שוב ושות' עורכי דיןאפריקה ישראלשמואל שובהילה לביא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...