לקראת האטה בנדל"ן למשרדים? CBRE: "צופים המשך ירידה בתשואה"

הרבעון השלישי של 2019 היה בסימן יציבות – למעט תל אביב, שם עלתה התשואה בתחום המשרדים ב-1% • עוד מאנשי CBRE: "עתיד מזהיר" לאזור התעסוקה בחולון

שיתוף הכתבה
צילום אווירי - מרכז הארץ צילום אווירי - מרכז הארץ

רבעון מנומנם לשוק הנדל"ן למשרדים: על פי החטיבה הישראלית של חברת ייעוץ הנדל"ן הבינלאומית CBRE, התשואה בתחום המשרדים נותרה ללא שינוי בכל רחבי הארץ ברבעון השלישי של 2019, למעט תל אביב – שם עלתה התשואה ב-1%. 

על פי סקירת CBRE לרבעון השלישי של השנה, שיעור התשואה הממוצע לנדל"ן משרדים עמד ברבעון השלישי על 6.75%, כמו ברבעון הקודם – ו-0.25% פחות מ-2018. כך נכון גם לגבי שיעור התשואה הממוצע בנדל"ן במרכזים מסחריים. התשואה הממוצעת על נדל"ן לתעשייה ולוגיסטיקה נותרה גם היא ללא שינוי – 7.25%. בתוספת פילוח התשואות בתחום המשרדים לפי ערים, אנחנו זוכים לתמונה זהה כמעט לרבעון הקודם.

"הריבית בעולם ממשיכה לרדת ומגיעה לרמות שפל הצפויות לתמוך בירידת תשואות בשוק הנדל"ן", כותבים אנשי CBRE בסקירתם הרבעונית. "קיימות אינדיקציות לירידת תשואה צפויה גם בשוק הנדל"ן המקומי, ואנו צופים המשך ירידה בתשואה למשרדים".

בחברת ייעוץ הנדל"ן מציינים כי השוק התל אביבי התאפיין ביציבות ברבעון זה, על רקע עונת הקיץ, ונפח הפעילות בו לאורך הרבעון היה נמוך. עם זאת, נמשכה עליית המחירים בעיר, לרמה ממוצעת של 102 שקל למ"ר משרדים. שיעור התופסה נותר גבוה, ועומד על 94%. ב-CBRE מציינים לטובה את מתחם שרונה אשר ממשיך להוביל את רמת מחירי המשרדים ומהווה "אזור תעסוקה מרכזי ומשמעותי", לדבריהם. "מגדל עזריאלי שרונה הושכר במלואו ושטחי המסחר בו צפויים להתאכלס בתחילת 2020. מגדלי הארבעה ממשיכים להתאכלס בקצב טוב. גם פרויקט תוצרת הארץ ביגאל אלון אוכלס כמעט במלואו בסיומו של רבעון זה".

מעגל שני לת"א: "אזור התעסוקה של חולון – המתפתח בשנים האחרונות"

דו"ח CBRE כולל פירוט גם לערי המעגל השני לתל אביב, ושם מופנית תשומת לב רבה לאזור התעסוקה המתהווה של חולון: "חולון הפכה למוקד תעסוקה משמעותי בשנים האחרונות", נכתב בדו"ח. "אזור התעסוקה צבר תאוצה עם הקמתו של מרכז עזריאלי, והתפתחותו מתרחשת על רקע השינויים התחבורתיים אשר מנגישים את האזור, שהיה מרכזי מבחינה גאוגרפית אך לא היווה מוקד תעסוקה משמעותי עד לשנים האחרונות.

הפיכת מתחמי תעשייה למתחמי משרדים צוברת תאוצה עם חיבור מחלפים מכביש 4 ואליו, אשר שיפרו משמעותית את הנגישות ברכב. צפוי עתיד מבטיח לאזור זה, אשר יחובר למערכת הסעת ההמונים של הרכבת הקלה על ידי הקו הירוק". 

הדו"ח מזכיר גם את תחילת אכלוסו המתקרב של מגדל הכשרת הישוב בבני ברק, את עבודות ההקמה במתחם היקב בראשון לציון, את הקמת מגדל אינפיניטי בצומת רעננה, את הקמת מתחם התעסוקה החדש בצומת מסובים ואת הקמת מתחם WeWork בפתח תקווה. "פתח תקוה ממשיכה להיבנות בקצב גבוה", צוין בדו"ח, "עם הקמתם של מגדלים חדשים המשנים את קו הרקיע של אזורי התעסוקה בעיר".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:CBREמתחם שרונהכביש 4
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...