קרן PropTech חדשה לקבוצת בסדנו; בדרך לגייס 50 מ' דולר ב-2020

קרן BuitUp תהיה קרן השקעות סיד לתחום ה-Property Tech המתפתח • הוקמה על ידי עודד אלישיב ואלי גרוס, ותוצג באופן רשמי בכנס Mipim PropTech בניו יורק

שיתוף הכתבה
קרן PropTech חדשה לקבוצת בסדנוקרן PropTech חדשה לקבוצת בסדנו

קבוצת ההשקעות האמריקאית-ישראלית Besadno ( בסדנו ) הודיעה היום (ב') על הקמת קרן BuiltUp Venture, שתתמקד בהשקעות סיד אך ורק בתחומי ה-Property Tech – סקטור הטכנולוגיות בענף הנדל"ן, שנחשב לאחד המתפתחים והמבוקשים ביותר כיום בשוק הנדל"ן העולמי, וכזה אשר זוכה להתעניינות הולכת וגוברת כאן בישראל.

מחברת בסדנו נמסר כי בימים אלו נערכת הקרן, שהוקמה על ידי עודד אלישיב ואליעזר (אלי) גרוס, להשלים גיוס ראשוני של 10 מיליון דולר, ובמהלך 2020 תשלים גיוס בהיקף של 50 מיליון דולר. הקרן תושק השבוע במסגרת כנס Mipim PropTech הנערך השבוע בניו יורק. כאמור, הקרן מתמקדת בהשקעות בתחום הפרופטק (Property Tech), כולל תחום ה-construction tech retail tech and logistic tech.

 

קבוצת בסדנו , שהוקמה על ידי אלי גרוס – יזם ואיש עסקים חרדי ותיק בשוק האמריקאי, היא קבוצת השקעות ישראלית-אמריקאית, המתמחה בהשקעות בחברות סטארט-אפ, בחברות מסחריות, הייטק ונדל"ן בארץ ובעולם. המשקיעים משתייכים בעיקרם לקהילה האורתודוכסית בניו יורק, והקבוצה מקפידה על ביצוע השקעות 'כשרות'. הקבוצה נוסדה בשנת 2012, ובמשך הזמן הצטרף אליה כשותף אסטרטגי ד"ר אילן כהן מקבוצת ריינהולד כהן, וכן אנשי עסקים בולטים מהקהילה החרדית בניו יורק.

עודד אלישיב, מייסד ושותף בקרן BuitUp: "בשנה החולפת השקיעה קבוצת בסדנו 4 מיליון דולר במגוון חברות בתחום הפרופטק, והעניקה להם מודל ייחודי שנוכחנו לדעת שעובד מצוין גם בתחום הנדל"ן. ראינו כי החברות תופסות תאוצה והחלטנו להמשיך להשקיע בתחומי טכנולוגיות הנדל"ן באמצעות קרן ייעודית. 

היתרון היחסי שלנו בא לידי ביטוי במספר מישורים: המשקיעים והשותפים שלנו בארה"ב חיים ונושמים את תחום הנדל"ן ויכולים לסייע ליזמים בתהליך האסטרטגיה של החדירה לשוק האמריקאי, מודל ההשקעות והשירותים עובד לטובת החברות, והניסיון שיש לנו בהשקעות סיד הופך את קרן BuiltUp לשונה וייחודיות מקרנות אחרות ובעלת ערך מוסף ליזמים".

השקעות של יותר מ-12 מיליארד דולר ב-2017

תחום הפרופטק - Property Tech או טכנולוגיות הנדל"ן, אם תרצו, הולך ותופס תאוצה ברחבי העולם בשנים האחרונות. אם בשנת 2012 עמדה ההשקעה הכלל עולמית בסקטור הזה על 221 מיליון דולר, ב-2016 היא כבר עמדה על 2.7 מיליארד דולר, וב-2017 ההערכות הן שהשקעה זו הסתכמה ב-12.6 מיליארד דולר. 

הסיבה לפריחה הזו ברורה: עוד ועוד גורמים בשוק הנדל"ן וסביבו פועלים בשנים האחרונות לפיתוח טכנולוגיות שיצעידו את הענף קדימה, בידיעה שזה משווע לחדשנות ולקדמה. בישראל התחום מתחיל להרים ראש, והפרסומים מדברים על השקעה של כ-900 מיליון שקל בתחום הפרופטק בישראל במחצית השנייה של העשור הנוכחי – נמוך משמעותית מהמגמה העולמית, אך גבוה במאות אחוזים מההשקעה בתחום בישראל בשנים הקודמות.

נדמה כי הסקירה של פירמת KPMG סומך חייקין לראיית חשבון וייעוץ, שפורסמה בתחילת 2019, מסכמת את עתידו של התחום, בישראל ובעולם, בצורה המדויקת ביותר: "חברות הנדל"ן חייבות להכיר בכך שעכשיו הוא הזמן לנקוט צעדים אקטיביים, לעשות טעויות ולהבין איך הטכנולוגיה תתרום ליצירת ערך בעתיד. הן חייבות לפתח חזון אסטרטגי-הוליסטי, ולממש אותו במהירות ובנחישות. 

כמו כן, חייבים לשנות את אופיו האיטי של ענף הנדל"ן ואת הנטייה של חברות נדל"ן לחכות שחברות אחרות יסללו עבורן את הדרך. בסופו של דבר, אנחנו ב-KPMG מצפים שבתוך כ-10-5 שנים נגיע לנקודה שבה הפרופטק יהיה משולב בכל היבט של העסק".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ענף הנדל"ןBesadnoBuiltUp Ventureאלי גרוסבסדנועודד אלישיב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...