"אין שינוי בשיעור ההרוגים, מה שעלה דרמטית הם היקפי הבנייה"

אנשי התאחדות בוני הארץ התפנו לשיחה על ההרוגים והנפגעים הרבים באתרי הבנייה בארץ בשנה האחרונה • "מהשנה הבאה – דירוג לאתר בנייה על ידי ממוני בטיחות"

שיתוף הכתבה
ניר ינושבסקיניר ינושבסקי

שנת 2019 המתקרבת לסיום תיזכר, בין היתר, במספר הגבוה של ההרוגים והפצועים באתרי הבנייה, ובמאות צווי הבטיחות שהוצאו לאתרי בנייה בכל רחבי הארץ. בכנס ארגון הקבלנים והבונים במחוז תל אביב והמרכז שנערך היום (ה') במלון דן באילת, נערך פאנל בהשתתפות אנשי התאחדות בוני הארץ , שהתמקד בדיוק בעניין זה.

"גם הרוג אחד זה יותר מדי", אמר צביקה דוד, סגן נשיא ההתאחדות ויו"ר אגף תשתיות בהתחייס לנושא הכאוב. "לאורך השנים עלו כמה רעיונות בעניין, כולל להטיל את הנושא על כתפי ההתאחדות, אבל חשוב לזכור - הרגולטור אחראי לא פחות מאיתנו, וצריך לקחת אחריות גם הוא כדי שנגיע לרמה של כל מדינה מערבית מתוקנת בנושא".

יהודה כתב, יו״ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, התייחס גם הוא קודם לכן לנושא הבטיחות בעבודה, ואמר: "מדובר בנושא קשה, והוא בדמנו ובנפשנו. אנחנו צריכים להגיע לאפס הרוגים! נשיא ההתאחדות הקבלנים בוני הארץ הרים את זה לראש סדר העדיפויות, ואני מחזק אותו. האשמה היא לא רק עלינו, אנחנו חלק מהפאזל אבל זה גם חינוך ותרבות של עובדים ואנחנו צריכים להיות ערניים לעניין הזה. אנחנו משקיעים בתחום הזה הרבה אנרגיה. אני קורא לכולם במיוחד לרגולציה שיעשו כל מה שצריך כדי למנוע את התאונות".

"חשוב להגיד: יש קיפאון בשיעור ההרוגים, אין ירידה ואין עלייה מבחינה זו", הצהיר ניר ינושבסקי , סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת ינושבסקי וסגן נשיא ויו"ר אגף בנייה חוזית בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ. "מה שעלה דרמטית הם היקפי הבנייה – אנחנו בונים הרבה יותר מאשר לפני שני עשורים. לכן ביחס למה שאנחנו עושים המצב השתפר משמעותית. 

במספר ההרוגים עצמו צריך לטפל, אין בכך ספק, אבל בסופו של דבר צריך להיות ברור שאין מדינה ללא הרוגים. ענף הבנייה הוא ענף עם סיכון - צריך לשאוף לאפס הרוגים, אבל להגיע לשם קשה מאוד". 

"מהשנה הבאה יתחיל בעצם דירוג בטיחות מיוחד", הוסיף ינושבסקי . "מומנה בטיחות ייתן דירוג לאתרי בנייה, במטרה לצלם תמונת מצב ולא יותר. לא יינתנו קנסות, ולא תהיה ענישה מבחינה זו. העניין הוא שבמכרזים המדינה תצטרך להתחשב בציון הזה. עד היום התחום הזה כלל לא נמדד, ובמדינות אחרות זה קורה במשם שנים - ומשם הבאנו את זה".

ינושבסקי דיבר בהרחבה על הנושא גם בפרק 49 של פודקאסט מרכז הנדל"ן :

הכנס השנתי ה-22 של ארגון הקבלנים והבונים במחוז תל אביב והמרכז נערך החל מאתמול באילת, והוא יימשך עד מחר. לאורך ימי הכנס נערכות הרצאות של מומחים בתחומים שונים מענף הנדל"ן, וכן פאנלים בנושאים העדכניים בענף הנדל"ן בישראל.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תאונות באתרי בנייהיהודה כתבניר ינושבסקיהתאחדות בוני הארץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...