"בקצב הבנייה הנוכחי נהיה עם 1.3 מיליון הומלסים בשנת 2040"

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס דיברה על משנתה הכלכלית ועל תפיסתה בנושא מצוקת הדיור • "עלינו, נבחרי הציבור, לקחת את המדיניות לידיים, לנהל ולא להיות מנוהלים"

שיתוף הכתבה
ח"כ אורלי לוי-אבקסיסח"כ אורלי לוי-אבקסיס

אחת הדוברות המרכזיות בכנסת בנושא מצוקת הדיור והסיוע לזוגות הצעירים היא ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, חברת הכנסת מטעם מפלגת גשר בסיעת העבודה-גשר. מהי משנתה הרחבה בעניין ומהי לדעתה הדרך לטיפול במשבר הדיור הנוכחי? באופן לא מפתיע, המצב בעיניה אינו מזהיר. "בעבר המדינה ידעה לבנות בבנייה ציבורית, אבל אז היא הייתה שותפה עם הקבלנים", אמרה לוי-אבקסיס בריאיון מיוחד לדרור מרמור, בכנס הקבלנים והבונים במחוז תל אביב והמרכז, שמתקיים היום (ה') באילת. "כשאבא שלי (דוד לוי) היה שר השיכון, המשרד היה בודק מה הצרכים ומה הפערים, מה הצפי של הקבלנים – ואז משלים את הפער, בלי לסרס את הקבלנים. היום זה לא קורה: ב-2040, בקצב הבנייה הנוכחי, נהיה עם 1.3 מיליון הומלסים".

"כיום כמעט שאין דיור ציבורי. הכספים שהוקצו לכך נלקחו לפרויקטים אחרים", המשיכה ח"כ לוי-אבקסיס. "אין דיור שכזה, בטח לא ברמה של מענה לאוכלוסיות שזקוקות לזה. המטרה היא להגיע להקצאה של 20 מיליארד שקל לעשור בדיור ציבורי – וזה יעד אפשרי. מספיק שבמכרזים נצבע אחוז מסוים לטובת זה כדי לעמוד ביעד, אבל היום זה עוד לא קורה.

באשר לתמ"א 38 – דווקא בשכונות הישנות יישארו היו ישנים, אנחנו מקבעים את המצב הנורא שבו שכונות נראות רע והאוכלוסיות המוחלשות נותרות כאלו. לא הגדלנו את ההיצע ואת הביטחון, ולא נתַנו לאוכלוסייה החלשה להרגיש טוב יותר. המדינה הייתה עושה בשכל אם הייתה מניידת זכויות, ואומרת לקבלנים: 'רוצים לבנות בתל אביב? תנו לי במקביל גם יחידות דיור בפריפריה'. כך זה מתאזן. הרבה קבלנים ירצו לבנות בפריפריה במצב כזה. 

אנחנו, נבחרי הציבור, צריכים לקחת את המדיניות בנושא לידיים, לנהל ולא להיות מנוהלים. היום אנחנו מדינה של פקידים. הפתרונות שקיימים היום לא מספקים. יש כאן ג'ונגל, והמדינה חייבת להיות אחד הגורמים שמנהלים אותו".

הכנס השנתי ה-22 של ארגון הקבלנים והבונים במחוז תל אביב והמרכז נערך החל מאתמול באילת, והוא יימשך עד מחר. לאורך ימי הכנס נערכות הרצאות של מומחים בתחומים שונים מענף הנדל"ן, וכן פאנלים בנושאים העדכניים בענף הנדל"ן בישראל. 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דרור מרמורכנס ארגון הקבלנים והבוניםאורלי לוי-אבקסיסתמ"א 38
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...