"מה הנכון - לשכור או לקנות דירה? צריך לתת לכלכלה לנהל זאת"

ערן יעקב, מנהל רשות המיסים, דיבר בכנס ארגון הקבלנים והבונים באילת על כוחות השוק ועל מדיניות הממשלה בנושא דירות להשקעה • "מס הדירות השיג את מטרתו"

שיתוף הכתבה
ערן יעקבערן יעקב

כיצד פועלים כוחות השוק, ומה באמת עדיף – לשכור דירה בגיל צעיר ולחכות לזמנים טובים יותר, או לקנות דירה בכל מקרה? מנהל רשות המיסים בישראל, ערן יעקב, התראיין בכנס ארגון הקבלנים והבונים במחוז תל אביב והמכרז, ואמר: "אנחנו נמצאים בעידן של דורות משתנים, ודברים משתנים בהתאם – גם מבחינת רשות המיסים. העולם השתנה. 

האם שוק הדירות בניו יורק מייצג את השוק האמריקאי? לא. האם השוק בתל אביב מייצג את זה הישראלי? לא. אם כך, מה נכון לעשות? צריך לאפשר להכול לקרות, ולתת לכלכלה לנהל את זה. לא צריך להפריע לשוק, אך כן ישנו מקום לוויסות של התנהגות השוק. לכן באה המדינה ואמרה, למשל, שהיא רוצה למתן את כמות הדירות להשקעה".

לא במקרה הזכיר יעקב את נושא הדירות להשקעה – שהיה גם הוא במוקד הריאיון ובמוקד השיח בכנס כולו. "קובעי המדיניות רצו לטפל בבעיית הביקושים אל מול ההיצעים", אמר יעקב. "זה לא סוד גדול, נושא רמת המחירים בישראל, בטח בעולם הדיור, ולנוכח הדברים האלה - ההיצע והביקוש והתחלות הבנייה הקיימות - חלק מהתהליך היה להעלות מס על דירה שנייה.

המדיניות באה ואמרה – אנחנו רוצים להעלות את מס הרכישה כי אנחנו רוצים לשנות את ההתנהגות של המשקיעים, מבחינה מסוימת לפחות, ואכן חלה ירידה בכמות הדירות להשקעה. זה אומר שהמדיניות צלחה. האם זו המדיניות הכי טובה? אני משאיר לכם להחליט. הכלי השיג את מה שרצו שהוא ישיג לגבי דירות השקעה. בהסתכלות על כל הנתונים והעובדות, אני חושב שהדבר הזה צלח והוכיח את עצמו".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות המיסיםערן יעקבכנס ארגון הקבלנים והבונים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...