רכישת אפריקה השקעות: רשות המיסים אישרה הסדר החוב מול לפידות

לאחר אישור ההסדר ע"י הנושים ונאמן החברה, הושלם עוד צעד בדרך לרכישת אפריקה בידי איש העסקים יעקב לוקסנבורג • האישור יפקע בפברואר 2020, אם לא יושלם המהלך

שיתוף הכתבה

התקדמות נוספת לקראת השלמת עסקת הרכישה של חברת אפריקה השקעות בידי לפידות קפיטל, בבעלות איש העסקים יעקב לוקסנבורג: רשות המיסים אישרה היום באופן רשמי את הסדר החוב שהציעה לפידות, ובכך אפשרה התקרבות נוספת אל עבר סיומו של ההליך, שמתנהל כבר חודשים רבים – מאז הגיש איש העסקים מאיר שמיר הצעה לרכוש את אפריקה, בסביבות חודש יולי האחרון.

 

בתחילת החודש האחרון אישרה אספת הנושים של החברה את הסדר החוב, וכך גם נאמן החברה, הרמטיק נאמנות. כחודש קודם לכן נבחרה הצעתה החדשה של לפידות קפיטל, זאת לאחר שהמתחרה העקשנית שלה, י.ח דמרי, הודיעה במפתיע על פרישתה מהמרוץ, לאחר שבועות ארוכים שבהם שני הצדדים שיפרו את הצעתם לרכישת החברה שוב ושוב.

 

הצעתה של לפידות קפיטל, זו המונחת כרגע על השולחן, היא הצעה בשווי 1.347 מיליארד שקל, גבוהה ביותר מ-100 מיליון שקל מהצעתה הקודמת שזכתה ברוב קולות באספת בעלי המניות – על סך של 1.244 מיליארד שקל. הצעתה כוללת, בין היתר, תשלום של 861.5 מיליון שקל במזומן לבעלי המניות, במועד ביצוע ההסדר, 13 מיליון שקל השווים לחלקה היחסי של החברה בחברת משתלות סביון ועוד תמורות אחרות.

 

בהודעת רשות המיסים הובהר כי לאישורה ישנו מועד פקיעה, בתחילת השנה הקרובה: "החלטת מיסוי זו תפקע אם עד ליום 28.02.2020 הסדר לפידות לא יצא אל הפועל", נכתב באישור הרשות. "לחברה שמורה הזכות לפנות למחלקת שוק ההון בחטיבה המקצועית בבקשה למתן אורכה ככל שיימצא הטעם לכך".

 

אפריקה ישראל השקעות הוקמה בשנת 1934, על ידי משקיעים יהודים מדרום אפריקה. עם השנים הלכה וגדלה, רכשה נכסי נדל"ן רבים ואף הקימה חברות בת כדוגמת אפריקה ישראל נכסים, כיום אפי נכסים , שכבר אינה בבעלות אפריקה השקעות. המשבר הכלכלי של 2008 הכניס את החברה למשבר עמוק, ולהפסדים גדולים שבשיאם הגיעו ל-4.9 מיליארד שקל. בעלי החברה דאז, לב לייב, הגיע פעמיים להסדר חוב עם בעלי אגרות החוב, ולאחר ההסדר השני הושגה הסכמה לרכישת החברה על ידי מוטי בן משה – אך היא בוטלה.

 

בימים אלו מנהל בן משה, היום בעלי אלון ריבוע כחול, מאבק מול אפריקה השקעות, בדרישה לקבל לידיו 318.5 מיליון שקל ועוד 100 מיליון שקל כפיקדונות, שהעמיד לטובת רכישת החברה בזמנו. לאחרונה אף איים בתביעה אם דרישותיו לא ייענו. כך או כך, כמעט שנה לאחר שבוטלה עסקת הרכישה של בן משה - ויותר מעשור לאחר ניסוח הסדר החוב הראשון - אמור יעקב לוקסנבורג לרכוש את החברה באופן רשמי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:לפידות קפיטליעקב לוקסנבורגי.ח דמרירשות המיסיםמוטי בן משהלב לבייבהרמטיק נאמנותאפריקה ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...