מסתמן: בימים הקרובים תובא להערות הציבור הרפורמה בשוק התיווך

משרד המשפטים יפרסם בקרוב, כך נראה, את תזכיר החוק אשר יבטל את הצורך ברישיון תיווך כדי לעסוק במקצוע • הממשלה כבר הודיע בעבר כי היא תומכת במהלך

שיתוף הכתבה
תיווך נדל"ן (שאטרסטוק)תיווך נדל"ן (שאטרסטוק)

לא עוד רישיון תיווך כדי לעסוק בתיווך נדל"ן: על פי המסתמן, בימים הקרובים יפרסם משרד המשפטים להערות הציבור את תזכיר החוק לביטול הצורך ברישיון בתחום. כבר בחודש יוני האחרון פורסם כאן כי משרד המשפטים בוחן את המהלך, בעקבות מכתב ששלח ללשכת המתווכים. היוזמה למעשה תאפשר לכל אזרח בישראל להיות מתווך, ללא צורך ברישיון. עוד עולה מיוזמה זו כי מתווכים סוררים לא יזכו לסנקציות משמעתיות, כפי שקורה כיום.

השלכה נוספת של ביטול הצורך ברישיון תיווך היא היעדר הצורך לעבור את בחינות המתווכים. בשנים האחרונות יורד בהתמדה שיעור העוברים את הבחינות, ובנובמבר האחרון עבר בקושי את רף 40 האחוזים  -זאת בעוד שלפני עשור שיעור הנבחנים שעברו את הבחינות בהצלחה עמד על 80%.

ביולי האחרון קיבלה יוזמת משרד המשפטים רוח גבית מהממשלה: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיש אז לממשלה את "ספר הפחתת הנטל הרגולטורי השנתי", ובו המלצות לביטול או להפחתה של דרישות רגולטוריות שונות. בין היתר, הומלץ במסגרת קובץ זה לבטל את הצורך ברישיון תיווך.

יש לציין כי בכוונת משרד המשפטים להטיל מגבלות מסוימות בניין. כך למשל, מתווכים המבצעים פעולות פיננסיות יידרשו עדיין להחזיק ברישיון תיווך, יצטרכו לעבור את המבחנים השונים וניתן יהיה להעמידם לדין משמעתי. התוכנית היא כי הקריטריונים עבור מתווכים אלו ייקבעו בהתאם לדרישת ארגון ה-FATF הבינלאומי – הארגון למאבק בהלבנת הון ובמימון טרור.

מעט לאחר פרסום הכוונה לבצע רפורמה בתחום, התארחה בפודקאסט מגדל בבל ליליה נחמן, מנכ"לית רשת התיווך אנגלו סכסון , שהתייחסה גם לסוגיה זו:


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד המשפטיםתיווךליליה נחמןאנגלו סכסון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...