ליקויי הבטיחות באתרי הבנייה: בתוך חודש נסגרו 5 אתרים וניתנו 278 צווים

כך על פי נתוני מפקח מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד העבודה והרווחה • מדובר על צווי הפסקת עבודה וצווי בטיחות שניתנו מ-1 בנובמבר

שיתוף הכתבה
אתר בנייה סגור (אילוסטרציה). 278 צווי סגירה בתוך כחודש (שאטרסטוק)אתר בנייה סגור (אילוסטרציה). 278 צווי סגירה בתוך כחודש (שאטרסטוק)

לפני ימי ספורים נפל אל מותו פועל בנייה באתר בנייה בירושלים. היה זה פועל הבניין ה-43 שנהרג מתחילת השנה באתרי הבנייה ברחבי הארץ, נתון שהופך את 2019 לאחת הקשות ביותר מבחינה זו. למרות זאת, ועל פי הנתונים המופיעים באתר משרד העבודה והרווחה, ליקויי הבטיחות נמשכים ובאתרים רבים נמצאות שוב ושוב בעיות אשר מחייבות מתן צו בטיחות ואף צו הפסקת עבודה לאתר.

בעיון בנתונים שמפרסם המשרד, המדווחים על ידי מפקח מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, מ-1 בנובמבר ועד היום – משמע בתוך מעט יותר מחודש ימים – חולקו 5 צווי הפסקת עבודה לאתרי בנייה ברחבי הארץ, המורים על סגירת האתר לאלתר. אם זה לא מספיק, הרי שעל פי פרסומי המשרד חולקו מתחילת נובמבר לא פחות מ-278 צווי בטיחות, אשר מורה על סגירת האתר עד לתיקון הליקויים שנמצאו.

בין האתרים שנסגרו ניתן למצוא אתר בנייה של חברת סולל בונה ברחוב אלטלף 1 ביהוד. צו הפסקת עבודה נוסף ניתן לאתר שבו מוקמת תחנה של הרכבת הקלה בתל אביב, בפינת יהודה הלוי-מקווה ישראל. אלו הפרטים המלאים על אתרי הבנייה שנסגרו בעת האחרונה:

ליקויי הבטיחות באתרי הבנייה: בתוך חודש נסגרו 5 אתרים וניתנו 278 צוויםליקויי הבטיחות באתרי הבנייה: בתוך חודש נסגרו 5 אתרים וניתנו 278 צווים

נזכיר כי רק לפני כחודש פרסמנו כאן על כ-100 צווי בטיחות שניתנו בשבוע אחד על ידי אנשי מנהל הבטיחות לאתרי בנייה ברחבי הארץ – זאת במסגרת מבצע מיוחד להגברת האכיפה, שבמהלכו ביקרו מפקחי המנהל ב-170 אתרים.

במקביל פרסם לאחרונה מנהל הבטיחות מבחני תמיכה למתן סיוע בעלות השתלמויות ענפיות בענפי הבנייה והחקלאות – מבחנים אשר יאפשרו השתתפות המשרד במימון העלויות של ההשתלמויות החשובות. המטרה: "להגביר את שילובם של ממונים על בטיחות בענפי הבנייה והחקלאות", כך בהודעת המשרד, "ולתת מענה לביקוש העולה של מינוי ממונים על בטיחות בעלי ידע בתחומים אלו ולשיפור מקצועיותם, בהתמודדות עם בעיות הבטיחות הקיימות באותם ענפים".

פירוט באשר לגובה ההשתתפות המוצע ובאשר למוסדות המאושרים לכך נמצא באתר המשרד
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל הבטיחות והבריאות במשרד העבודה והרווחהמשרד העבודה והרווחהצו הפסקת עבודהבטיחות באתרי בנייהאתר בנייהסולל בונהפרקליטות המדינה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...